لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۷

یک کشته و چند زخمی در حمله راکتی به اطراف پایگاه نیروهای آمریکا در کردستان عراق


تصویری آرشیوی از فرودگاه بین‌المللی اربیل
تصویری آرشیوی از فرودگاه بین‌المللی اربیل

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که شلیک راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل و در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق دست‌کم ۸ مجروح و یک کشته بر جای گذاشته و باعث ترس از وقوع درگیری‌های جدید در منطقه شده است.

سه مقام امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید کردند که سه فروند راکت به منطقه‌ای بین فرودگاه غیرنظامی اربیل و پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده اصابت کرده که در نتیجه آن یکی از پیمانکاران غیرنظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا کشته شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

بر اساس این گزارش، دست‌کم هشت شهروند غیرنظامی نیز بر اثر این حمله مجروح شده و همچنین خساراتی به خودروها و دیگر اموال وارد شده است.

آسوشیتدپرس در ادامه به نقل از این منابع امنیتی بدون اشاره به نام آنها نوشته که راکت‌ها از منطقه‌ای در جنوب اربیل و نزدیکی مرز با استان کرکوک شلیک شدند و به منطقه‌ای مسکونی در نزدیکی فرودگاه اصابت کردند.

حمله به فرودگاه اربیل در کشور جنگ‌زده عراق اقدامی شایع نیست به طوری که حملات روز دوشنبه در پنج ماه اخیر سابقه نداشته است. اواخر سپتامبر گذشته شش فروند راکت به نزدیکی فرودگاه اصابت کرد که مقامات کرد اعلام کردند این حمله از نزدیکی شهرک برطله در استان نینوا انجام شده که تحت کنترل دولت فدرال است.

هوشیار زیباری، عضو کمیته اجرایی حزب دموکراتیک کردستان، گفت که نیروهای امنیتی در حال تحقیق درباره منشا این حمله هستند. وی هشدار داد که مسئولان این حمله با تبعات آن مواجه خواهند شد و این تهاجم به منطقه تحمل نخواهد شد.

حملات راکتی اما به پایگاه نیروهای آمریکایی در بغداد یا سفارت ایالات متحده بارها اتفاق اتفاده است. با این حال شمار این حملات در آستانه آغاز به کار دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، کاهش یافته بود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ س.ن
XS
SM
MD
LG