لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

نماینده رهبر در سپاه: باید زمینه ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم


علی سعیدی،نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه
علی سعیدی،نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه «انتخاب بهشت و جهنم در اختیار خود مردم است» گفت یکی از وظایف حاکمیت دینی فراهم کردن «زمینه» ورود مردم به بهشت است.

به گزارش ایسنا، علی سعیدی روز چهارشنبه، هشتم شهریور، در کرمان بدون اشاره به نام حسن روحانی گفت: نباید با «یک‌سری از کارها» برای مردم «جهنم» را فراهم کرد.

سعیدی اضافه کرد که «آقایان می‌گویند، مردم را نباید به زور به بهشت برد، اما باید در پاسخ به این افراد گفت که باید زمینه رفتن مردم را به بهشت مهیا کنیم.»

حسن روحانی٬ رئیس جمهوری ایران شامگاه سه‌شنبه، هفتم شهریور، در یک برنامه تلوزیونی گفته بود: «معتقدیم که انتخاب بهشت و جهنم در اختیار خود مردم است.»

آقای روحانی افزوده بود که «هیچ‌کس را به زور نمی‌شود به مسیر هدایت کشاند همه را باید ترغیب کنیم» و «اینکه دست و پای کسی را ببندیم و بگوییم باید نماز بخوانی و اگر نخوانی شلاق می‌زنیم این که نمی‌شود.»

وی اضافه کرده بود: «باید جامعه را هدایت کنیم. مردم خودشان باید، مسیر هدایت یا خدای نکرده مسیر ضلالت را برگزیده و انتخاب کنند و باید در مسیر هدایت یاری کننده مردم باشیم.»

با این حال علی سعیدی در انتقاد از این سخنان روحانی و در پاسخ به وی گفته است: «مجرای تحقق ولایت الهی، مرجعیت تبیین شریعت، محور تحقق حاکمیت توحیدی و صیانت از شریعت از جمله وظایف رهبری است.»

این روحانی نزدیک به آیت‌الله علی خامنه‌ای اضافه کرده که «در نظام دنیا مسئولیت داریم و زمینه‌ساز ظهور هستیم و باید هم ملت و کشورمان را آباد کنیم و هم زمینه ساز بعثت باشیم.»

حسن روحانی سوم خرداد ماه سال ۱۳۹۳ نیز با انتقاد از دخالت‌ها در زندگی مردم٬ گفته بود که «نمی‌شود مردم را با زور و شلاق به بهشت فرستاد» و «مردم خودشان راه بهشت را انتخاب می‌کنند.»

این اظهارات رئیس جمهوری ایران در آن زمان نیز با انتقاد و اعتراض گروهی از روحانیون محافظه‌کار مواجه و منجر به شکل‌گیری حملات تندی علیه وی شد.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، و احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد از جمله روحانیونی بودند که به اظهارات رئیس جمهوری ایران واکنش نشان داده و به وی حمله‌ور شدند.

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه نهم خرداد ماه سال ۱۳۹۳ مشهد گفته بود که «شلاق که سهل است، با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگيرند خواهيم ايستاد.»

احمد خاتمی هم در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفته بود: «رسالت حکومت دينی هم همين هست که جاده بهشت را صاف کند، ماموريتش هم اين است حکومت وظيفه دارد جاده را هموار کند برای بهشتی شدن مردم.»

پس از افزایش این نوع حملات علیه روحانی٬ وی در ۲۲ خرداد ماه همان سال این منتقدان خود را متهم کرد که عقب‌مانده هستند و عصر حجری می‌اندیشند.

رئیس جمهوری ایران اضافه کرده بود که ««مگر بناست کسی فرهنگ را در کپسول بریزد و نسخه‌ای بنویسد تا ما آن را از داروخانه‌ای خریداری کنیم؟ گویا عده‌ای هنوز در دوران حجر می‌اندیشند.»

در چهار سال اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای و حسن روحانی در چندین سخنرانی جداگانه به یکدیگر تاخته و نظریات یکدیگر را تلویحا یا به صراحت مورد نقد قرار داده‌اند.

با پیروزی روحانی در این دوره از انتخابات و شکست محافظه‌کاران٬ از حجم انتقاد‌ها و حملات به دولت وی کاسته نشده است.

XS
SM
MD
LG