لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۶

داعش ۲۵ نفر را با «حل کردن در اسید» کشت


پرچم داعش
پرچم داعش

بنا بر برخی گزارش‌ها، منابع مختلف محلی در اطراف شهر موصل در شمال عراق گفته‌اند که گروه موسوم به حکومت اسلامی (داعش) بیست و پنج تن از کسانی را که متهم به «جاسوسی برای دولت عراق» کرده بود، در اسید نیتریک «حل کرده» است.

بنابر گفته شاهدان، این افراد توسط یک طناب به هم بسته شده و سپس زنده زنده در یک ظرف بزرگ حاوی اسید نیتریک انداخته شدند تا اعضای بدن آنها از بین برود.

اسید نیتریک مایع بی‌رنگی و با بویی بسیار شدید و «خفه کننده» است که اعضای بدن انسان را به سرعت «می‌خورد». از اسید نیتریک برای ساخت کودهای گیاهی و همینطور مواد منفجره استفاده می‌شود.

این «اعدام‌های اسیدی» پس از حملات و بمب‌گذاری‌های اخیر داعش در بغداد، اعمال می‌شوند. در عین حال انتشار این خبر همزمان با آماده‌سازی نیروهای دولتی برای پازپس‌گیری فلوجه است.

بنا بر گزارش‌ها، با آنکه موصل همچنان در اختیار نیروهای داعش قرار دارد،‌ اما فشار همه جانبه‌ای از سوی دولت عراق، پیشمرگان کرد و همینطور نیروهای آمریکای مستقر در عراق برای پس گرفتن آن در جریان است.

سخنگوی ارتش آمریکا به تازگی اعلام کرده بود که داعش در حال از دست دادن مناطق تحت اشغالش در سوریه و عراق است. بنابر تخمین ارتش آمریکا، این مناطق شامل تقریبا نیمی از اراضی تحت کنترل داعش می شود.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون گفته است که داعش در حال حاضر ۴۵ درصد مناطقی را که زمانی در عراق تحت اشغال داشت از دست داده است. این عدد در سوریه بین ۱۶ تا ۲۰ درصد است.

داعش که در اوایل سال ۲۰۱۴ به علت ضعف نیروهای ارتش عراق و سوریه کنترل بخش بزرگی از خاک‌های این دو کشور را به دست گرفته بود، حالا با حملات ائتلافی بین‌المللی به رهبری آمریکا و همینطور ارتش عراق و پیش‌مرگه‌های کرد آن کشور و همینطور نیروهای شبه‌نظامی محلی رو‌به‌رو است.

XS
SM
MD
LG