لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۳

نیروی هوایی اسرائیل: در سال ۲۰۲۰ به حدود ۵۰ هدف در سوریه حمله کردیم


نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید که در طول سال ۲۰۲۰ میلادی به حدود ۵۰ هدف در سوریه حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مطلب به عنوان بخشی از خلاصه عملکرد سالانه نیروهای دفاعی اسرائیل ذکر شده که روز پنجشنبه، ۱۱ دی، انتشار یافت.

اسرائیل به ندرت حملات خود را در سوریه تأیید می‌کند، حملاتی که بیشترشان متوجه گروه‌های شیعی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

از جمله یک روز پیش از این، سوریه از مقابله پدافند هوایی این کشور با «نیروی متخاصم در حریم هوایی ریف دمشق» خبر داد و گفت که در این حملات یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در بسیاری از این حملات «نیروهای نزدیک به ایران» یا نظامیان ایرانی نیز کشته می‌شوند.

اسرائیل از مدت‌ها پیش اعلام کرده که می‌خواهد مانع از نفوذ بیش از حد ایران در منطقه، به ویژه در کشورهای هم‌مرز خود مانند سوریه شود.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که حملات هوایی این کشور به سوریه باعث کاهش تحرکات و حضور ایران در منطقه شده است.

با وجود این، در خلاصهٔ عملکرد سالانه نیروهای دفاعی اسرائیل به چندین تلاش توسط «سلول‌های جنبش شیعه حزب‌الله لبنان مورد حمایت ایران» در سال ۲۰۲۰ برای نفوذ به مرزهای شمالی اسرائیل گزارش شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که شبه‌نظامیان فلسطینی طی سالی که گذشت، ۱۷۶ فروند موشک به داخل خاک اسرائیل پرتاب کردند که از این تعداد «۹۰ موشک در زمین‌های بایر سقوط کرده و ۸۰ موشک هم توسط سامانه پدافند موشکی کوتاه‌برد 'گنبد آهنین' رهگیری و منهدم شده است».

مقام‌های جمهوری اسلامی همواره خواستار «نابودی» کشور اسرائیل شده‌اند و در این زمینه روز چهارشنبه حسین امیرعبدالهیان، سخنگوی ستاد قاسم سلیمانی گفته است که در جریان جنگ سوریه، قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس، «بعضی شب‌ها به خواب دوستان» می‌آمده و «نقشه راه اجرای عملیات» علیه اسرائيل را نشان می‌داده است.

با استفاده از آسوشیتدپرس و رادیوفردا / پ.پ /ک.ر
XS
SM
MD
LG