لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۰

ارتش اسرائیل می‌گوید چهار سرباز آن در جنوب غزه کشته شدند


ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه خبر داد که چهار سرباز اسرائیلی در درگیری‌های روز قبل در جنوب غزه کشته شده‌اند.

رادیو ارتش اسرائیل سه‌شنبه ۲۲ خرداد گزارش داد که این اتفاق روز دوشنبه به‌دنبال انفجاری در یک ساختمان در محله شابورهٔ شهر رفح رخ داد.

ارتش این کشور جزئیات بیشتری در مورد این حادثه ارائه نکرده است.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی گروه افراطی حماس،‌ عصر دوشنبه اعلام کرد که جنگجویانش یک ساختمان را در اردوگاه پناهندگان شابوره در رفح «بمب‌گذاری» کرده‌اند.

حماس در فهرتس تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای عزالدین‌القسام «توانستند خانه‌ای بمب‌گذاری‌شده» را که یک سرباز اسرائیلی در آن مخفی شده بود منفجر کرده «و سربازان اسرائیلی را کشته و زخمی کنند».

تایمز اسرائیل گزارش داد که هفت سرباز نیز در این انفجار زخمی شده‌اند که حال پنج نفر از آن‌ها به‌شدت وخیم است.

ارتش اعلام کرد که با احتساب آخرین تلفات، مجموع تلفات نظامیان اسرائیلی از زمان آغاز حمله زمینی به غزه در ۲۷ اکتبر به ۲۹۸ نفر رسیده است.

ارتش اسرائیل از زمان آغاز حمله زمینی جنجالی خود به شهر رفح در هفتم مه امسال، درگیر نبردهای خیابانی با شبه‌نظامیان فلسطینی در این شهر بوده است.

دولت‌های خارجی، از جمله متحد ایالات متحده، به‌دلیل نگرانی از امنیت غیرنظامیان فلسطینی پناه‌گرفته در این شهر، با این عملیات مخالفت کرده‌اند. از آن زمان بیش از یک میلیون نفر از این شهر گریخته و به‌دنبال پناهگاه هستند.

در پی حمله ۱۵ مهر پارسال گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل که منجر به کشته شدن حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی و ربوده شدن بیش از ۲۰۰ نفر به نوار غزه شد، جنگ بین طرفین آغاز شد که به گفته منابع فلسطینی، بیش از ۳۶ هزار کشته در این باریکه برجا گذاشته است.

کشته شدن «سه عضو» حزب‌الله لبنان

در همین حال، به گفته یک منبع نظامی لبنان و یک سازمان نظارت بر جنگ، اسرائیل با حمله به یک کاروان از تانکرهای نفتکش ورودی به لبنان از سوریه در شامگاه دوشنبه، سه عضو حزب‌الله را کشت.

این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، از زمان حمله حماس به اسرائیل که باعث جنگ در غزه شد، تقریباً روزانه با نیروهای اسرائیلی تبادل آتش داشته است.

منبع نظامی یادشده به خبرگزاری فرانسه گفت که «سه عضو حزب‌الله در ۹ حمله موشکی اسرائیل که یک کاروان تانکر و یک ساختمان را در یک روستای شمال شرقی واقع در مرز با سوریه هدف قرار داد، کشته شدند».

او افزود که سه نفر نیز زخمی شدند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی «به یک مجتمع نظامی واحد ۴۴۰۰ حزب‌الله، واحد پشتیبانی لجستیکی سازمان تروریستی حزب‌الله، حمله کردند».

در بیانیه ارتش آمده است که «این واحد برای قاچاق سلاح به داخل و خارج لبنان استفاده می‌شود». این بیانیه افزود که ارتش اسرائیل به دو هدف در منطقه بعلبک در شرق لبنان نیز حمله کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، اعلام کرد که در مجموع پنج نفر در حمله اسرائیل کشته شدند.

رامی عبدالرحمن، مدیر این سازمان، به خبرگزاری فرانسه گفت: «سه سوری که با حزب‌الله کار می‌کردند و دو لبنانی در حمله اسرائیل به کاروان تانکرهایی که از مرز سوریه وارد لبنان می‌شدند، کشته شدند».

ارتش اسرائیل اعلام کرد که پس از سرنگونی یکی از پهپادهایش در روز دوشنبه، حملات دیگری را در جنوب لبنان انجام داده است.

چند ساعت قبل از حملات، حزب‌الله اعلام کرد که یک پهپاد هرمس اسرائیلی را بر فراز لبنان سرنگون کرده است که پنجمین پهپاد از این نوع است که از ماه فوریه سرنگون می‌شود.

حزب‌الله که استفاده از پهپادها را افزایش داده، اعلام کرد که روز دوشنبه چندین حمله به اهداف اسرائیلی انجام داده است، از جمله حمله پهپادی به یک موضع نظامی در بلندی‌های جولان که تحت اشغال اسرائیل است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از هشت ماه خشونت، باعث کشته شدن دست‌کم ۴۶۲ نفر در لبنان شده که بیشتر آن‌ها از افراد مسلح بودند، اما حدود ۹۰ غیرنظامی نیز در میان آن‌ها هستند.

به گفته ارتش اسرائیل، در سمت اسرائیلی مرز، حداقل ۱۵ سرباز و ۱۱ غیرنظامی کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رویترز و خبرگزاری فرانسه/پ.پ/ک.ر
XS
SM
MD
LG