لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۰

ناظر حقوق بشر سوریه:‌ احتمال افزایش کشته‌های ایران در سوریه به ۱۶ نفر


گروه ناظر حقوق بشر سوریه می‌گوید شمار کشته‌های ناشی از حملات اسرائیل در بامداد چهارشنبه، ۲۹ آبان، در سوریه به ۲۳ تن افزایش یافت؛ بر اساس گزارش‌های این گروه، احتمالا ۱۶ تن از کشته‌ها ایرانی هستند.

ارتش اسرائیل با پذیرش رسمی مسئولیت حمله به «بیست هدف ایرانی و سوری در خاک سوریه»، آن را پاسخی به حمله راکتی یک روز پیش از آن به اسرائیل، نامید.

اما سوریه با ادعای «رهگیری اکثر موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های اسرائیل»، تنها از کشته شدن «یک زن و شوهر»، زخمی شدن چند غیرنظامی دیگر و وارد شدن آسیب به ساختمان‌های مسکونی در دو منطقه دمشق خبر داد.

سوریه در همین حال، حمله این بار اسرائیل را «سنگین و گسترده» توصیف کرد.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه در گزارش اولیه خود شمار تلفات را ۱۱ تن، شامل احتمالا هفت ایرانی اعلام کرد اما شامگاه چهارشنبه این ارقام را به‌روز کرد.

منابع نظامی اسرائیل احتمال دادند که تا ۲۰ تن از کشته‌ها، «ایرانیان مشاور اعزامی به سوریه» باشند.


ایران به گزارش‌ کشته شدن نظامیانش و نیز «هشدار» نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، که چهارشنبه گفت «دست ما در هر کجا به شما خواهد رسید» هنوز واکنش نشان نداده است.

آقای بنت گفت: «بازوان اختاپوس را در هر کجا قطع خواهیم کرد و کسی که روز علیه ما توطئه کند، شب انتقامش را خواهد دید.»

روزنامه لبنانی الاخبار که به حزب‌الله نزدیک است، روز پنج‌شنبه،‌۳۰ آبان، نوشت، حمله راکتی روز ۲۸ آبان از جولان سوریه به سوی اسرائیل، واکنش به حمله هشت روز پیش اسرائیل به منطقه البوکمال در مرز سوریه با عراق بود که طی آن، راننده یک کامیون کشته شد.

به گزارش اسرائیل، سامانه‌های دفاعی‌ این کشور چهار راکت شلیک شده از سوریه را پیش از اصابت به شمال اسرائیل، منهدم کردند.

XS
SM
MD
LG