لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

اسرائیل می‌گوید سخنرانی ابراهیم رئیسی «پر از دروغ و بدبینی» بود


سخنرانی مجازی ابراهیم رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل
سخنرانی مجازی ابراهیم رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

وزارت امور خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه به سخنرانی مجازی ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داده و گفته است، حکومت جمهوری اسلامی «خطری آشکار و فوری برای صلح در خاورمیانه است.»

در بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل آمده است، دولت جدید در ایران به ریاست (ابراهیم) رئیسی و اکثر وزرای آن، چهره‌ افراطی حکومتی هستند که بیش از ۴۰ سال است که به شهروندان ایرانی لطمه زده، به تشویق و تامین مالی ترویسم پرداخته و تمامی منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است.

این وزارت‌خانه تصریح کرده است، (ابراهیم) رئیسی همچنان با سخنرانی پر از دروغ و بدبینی خود به فریب جامعه بین المللی ادامه می‌دهد. جامعه بین‌المللی می‌بایست حکومت ایران را محکوم کند و مانع دستیابی این افراط‌گرایان به توانایی هسته‌ای شود.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در هفتادوششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود٬ جمهوری اسلامی به آمریکا اطمینان ندارد.

او همچنین اسرائیل را «سازمان‌دهنده بزرگترین تشکیلات تروریسم دولتی» خواند و گفت که «طرح معامله قرن نیز مانند سایر طرح‌های تحمیلی قبلی شکست خورد.»

ابراهیم رئیسی در ادامه تاکید کرد که سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رئیس جمهوری ایران همچنین گفته بود، سیاست خروج «خودسرانه از برجام و فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سایق آمریکا، علیه ایران «به‌طور کامل» شکست خورده، اما سیاست «ظلم حداکثری» هنوز رها نشده است.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با حضور در نیویورک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت، ایالات متحده همچنان به تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی پایبند است.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که «در حال کار» با چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و آلمان است تا «با ایران به شکل دیپلماتیک تعامل شود و بازگشت به» برنامه جامع اقدام مشترک میسر شود.

ابراهیم رئیسی برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک نرفت و سخنرانی خود را به صورت ویدئویی انجام داد.

آمریکا پیش از این ابراهیم رئیسی را به دلیل «نقض حقوق بشر» در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

همزمان با برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شماری از مخالفان از جمهوری اسلامی با تجمع اعتراضی خود در مقابل مقر این نهاد در نیویورک از جامعه جهانی خواستند به موضوع نقض حقوق بشر در ایران توجه کرده و به نقش ابراهیم رئیسی در جریان «اعدام‌های دستجمعی زندانیان» در سال ۱۳۶۷ رسیدگی کنند.

با استفاده از جروزالم پست و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG