لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

سوریه: حمله هوایی اسرائیل به استان حماه


خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که اسرائیل روز شنبه مواضع تحت اختیار دولت دمشق را هدف حملات هوایی قرار داده‌ است.

این گزارش به نقل از یک منبع نظامی می‌گوید: «اسرائیل با انجام یک حمله هوایی از سمت شمال لبنان چندین موضع را در مناطق مرکزی هدف قرار داده است.»

خبرگزاری سانا بدون اشاره به تلفات احتمالی این حمله گفت که نیروهای دفاعی سوریه چندین فروند موشک اسرائیلی را بر فراز استان حماه رهگیری کرده‌اند.

گروه ناظر حقوق بشر در سوریه می‌گوید که صدای انفجار در شهرک مصیاف و مناطق نزدیک آن در استان حماه که تحت کنترل دولت سوریه است، شنیده شد.

به گفته این گروه مستقر در بریتانیا، نیروهای سپاه پاسداران و حزب الله لبنان، هر دو در این منطقه حضور دارند.

گروه ناظر حقوق بشر در سوریه می‌افزاید که این هشتمین حمله اسرائیل طی سال جاری میلادی است و در جریان این حملات انبارهای اسلحه و مراکز تحقیقاتی برای تولید موشک و پهپاد هدف قرار گرفته شده.

اسرائیل ماه گذشته اقدام به یک حمله هوایی در نزدیکی دمشق کرد که دو افسر سپاه پاسداران در جریان آن کشته شدند. سپاه پاسداران در واکنش به این حمله تهدید به انتقام کرد و متعاقب آن منطقه‌ای را در کردستان عراق هدف حملات موشکی خود قرار داد که به گفته مقامات ایرانی، «یک مرکز استراتژیک» اسرائیل بوده است.

اسرائیل از آغاز جنگ داخلی در سوریه صدها حمله هوایی در این کشور انجام داده و مواضع دولت بشار اسد و همچنین نیروهای تحت حمایت ایران و شبه‌نظامیان حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

اسرائیل اگرچه به ندرت درباره این حملات توضیحی داده، اما اعتراف کرده که از سال ۲۰۱۱ تاکنون صدها حمله انجام داده است. مقامات این کشور می‌گویند که حضور نظامیان ایران در سوریه خط قرمز آنهاست و اجازه نمی‌دهند نیروهای ایرانی به مرز اسرائیل نزدیک شوند.

با استفاده از گزارش‌ خبرگزاری فرانسه؛ س.ن

XS
SM
MD
LG