لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

در حمله موشکی «اسرائیل به سوریه یک نفر کشته شد»


مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله اسرائیل (عکس از آرشیو)
مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله اسرائیل (عکس از آرشیو)

تلویزیون دولتی سوریه می‌گوید، بامداد چهارشنبه در حمله موشکی اسرائیلی به منطقه‌ای در شمال غربی این کشور یک نفر کشته شده است.

این رسانه دولتی سوریه اضافه کرده است٬ در این حمله شش نفر نیز زخمی شدند.

تلویزیون دولتی سوریه با این حال می‌گوید پدافند هوایی با «اهداف متخاصم» مقابله کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که شهر حفه در نزدیکی بندر لاذقیه و مصیاف در استان حماه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش رویترز ساعتی پیش از اعلام رسانه دولتی سوریه شهروندان در شهرهای لاذقیه و طرطوس گفته بودند که صدای انفجارهای شدیدی را شنیده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه جزییات بیشتری از این حمله ارائه نکرده، اما گفته است که یک انبار غیر نظامی مواد پلاستیکی مورد حمله قرار گرفته است.

رسانه‌های دولتی سوریه می‌گویند، کشته‌ها و زخمی‌های این حملات غیرنظامیان، از جمله یک زن و پسرش بودند.

اسرائیل طی سال‌های گذشته صدها حمله علیه اهداف نظامی مرتبط با ایران در سوریه انجام داده است اما به ندرت مسئولیت چنین عملیاتی را به عهده گرفته یا درباره آنها علنا موضع گیری کرده است.

مقام‌های اسرائیلی پیش از این بارها حضور نظامی ایران و نیروهای مورد حمایت آن را در مرزهای شمالی خود را غیر قابل قبول خوانده‌اند و بارهای مواضع آنها را مورد حمله قرار داده است.

حمله موشکی بامداد چهارشنبه به سوریه، دوازده روز پس از آن رخ داد که ارتش اسرائیل اصابت موشک سوری که به عمق خاک اسرائیل و در نزدیکی راکتور هسته‌ای دیمونا خبر داد.

اما ارتش اسرائیل اعلام کرد که این موشک، با هدف مشخص و قبلی حمله به کوره اتمی دیمونا شلیک نشده بود.

سرهنگ هیدای زیلبرمن، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفته بود، کسی با قصد عامدانه هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای دیمونا این موشک را از سوریه پرتاب نکرده بود.

از حدود شش سال پیش که حملات هوایی اسرائیل به سوریه، با هدف «جلوگیری از تثبیت نظامی ایران و متحدین تهران» آغاز شد، ظاهرا این نخستین بار بود که سامانه دفاع هوایی سوریه، موشکی شلیک کرده که تا عمق بخش جنوبی اسرائیل رسیده است.

با استفاده از رویترز و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG