لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

سوریه: حملات موشکی اسرائیل دو مجروح بر جای گذاشت


تصویری آرشیوی از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق
تصویری آرشیوی از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که اسرائیل شامگاه دوشنبه ۱۷ آبان مناطقی در مرکز و غرب سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار داده و این حملات دو مجروح بر جای گذاشته است.

این منبع نظامی عنوان کرد که موشک‌های اسرائیلی «به مناطق مرکزی و ساحلی اصابت کردند... دو سرباز را مجروح ساختند و تا حدی هم خسارات مادی بر جای گذاشتند».

خبرگزاری سانا بدون اشاره به جزییات حادثه اضافه کرد: «پدافند هوایی سوریه به موشک‌های دشمن پاسخ داد و بسیاری از آنها را سرنگون ساخت.»

گروه ناظر حقوق بشر در سوریه که در بریتانیا مستقر است، می‌گوید که اسرائیل در این حملات مناطقی را در نزدیکی یک فرودگاه نظامی در استان مرکزی حمص هدف قرار داد.

این گروه که جنگ در سوریه را رصد می‌کند، همچنین می‌افزاید که در آن منطقه هم نیروهای حکومتی سوریه و هم نیروهای گروه‌های طرفدار ایران مستقر هستند.

به گفته گروه ناظر حقوق بشر در سوریه، پدافند هوایی سوریه دست‌کم چهار فروند موشک را در جریان این رخداد سرنگون کرده است.

گزارش این گروه یادآوری می‌کند که هفته گذشته نیز مواضع نیروهای حکومتی سوریه و نیروهای طرفدار ایران در نزدیکی دمشق هدف حملات مشابهی قرار گرفت. خبرگزاری سانا نیز وقوع آن حملات را تایید کرد اما گفت که حملات مورد اشاره خسارات مادی اندکی بر جای گذاشته است.

اسرائیل به ندرت درباره هر حمله‌ای به شکل جداگانه و مستقل صحبت می‌کند، اما تاکید داشته است که از زمان وقوع جنگ داخلی در سوریه تاکنون صدها بار این کشور را هدف قرار داده تا به این ترتیب مانع آن شود که ایران جای پای خود را در نزدیکی مرز اسرائیل محکم کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ س. ن
XS
SM
MD
LG