لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۰

ممنوعیت‌های رفت‌وآمدی در سراسر ایتالیا: «در خانه بمانید»


کولوسئوم، رم، پایتخت ایتالیا، ۷ مارس
کولوسئوم، رم، پایتخت ایتالیا، ۷ مارس

ایتالیا، بحران‌زده‌ترین کشور اروپایی در جریان شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های رفت‌وآمدی را به سراسر کشور تعمیم داده‌است و نخست‌وزیر آن از شهروندان خواسته در خانه بمانند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، ۱۹ اسفند ماه فرمانی صادر کرد که رفت‌وآمدهای غیرضروری و بدون مجوز به خارج از محل زندگی و سکونت شهروندان را محدود یا ممنوع می‌کند.

کونته از شهروندان کشورش خواسته در خانه بمانند. تجمعات عمومی، مسابقات فوتبال، از جمله مسابقات دسته برتر لیگ حرفه‌ای، و نظیر این‌ها نیز همگی لغو شده‌اند.

ایتالیا با بیش از ۹ هزار مورد ابتلا و ۴۶۳ قربانی تا روز ۱۹ اسفند ماه، بیش از هر کشوری دیگری در اروپا با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شده‌است.

مقام‌های این کشور اندکی پیش از دستور تازه نخست‌وزیر، شمال کشور را در قرنطینه قرار داده بودند؛ قرنطینه‌ای که شامل مناطق ثروتمند و از جمله مرکز مالی ایتالیا، میلان، می‌شد.

اما ساعاتی بعد محدودیت‌ها را به سراسر کشور گسترش دادند.

نخست‌وزیر ایتالیا در سخنرانی پخش‌شده در عصر دوشنبه گفت «من فرمانی را صادر می‌کنم که خلاصه آن می‌شود: در خانه بمانید».

او افزود: «از سفر در سراسر شبه‌جزیره [ایتالیا] باید پرهیز کرد؛ مگر مواردی که به‌طور مشخص دلایل حرفه‌ای و مسائل پزشکی و بهداشتی را شامل شوند و یا فرد نیازمند انجام آن باشد».

محدودیت‌ها قرار است تا روز سوم آوریل، بیشتر از سه هفته دیگر، ادامه یابند. فرمان نخست‌وزیر در عین حال به این معنی است که مراکز آموزشی، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها هم که قرار بود تا ۱۵ مارس تعطیل باشند، تا سوم آوریل تعطیل خواهند بود.

XS
SM
MD
LG