لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۴

سقوط یک پل در جنوا ایتالیا دستکم ۳۵ کشته داد


سقوط یک پل هوایی در شهر جنوا ایتالیا که روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد اتفاق افتاد حدود ۳۵ کشته برجای گذاشت، در حالی که گمان می‌رود شمار تلفات رو به افزایش باشد.

دانیلو تونینلی، وزیر حمل‌ونقل ایتالیا، این رخداد را یک «تراژدی بزرگ» برای ملت ایتالیا خوانده است. وی اظهار داشت: «من با نهایت اندوه و نگرانی آنچه را که در جنوا رخ داده و به نظر یک تراژدی بزرگ است دنبال می‌کنم».

او همچنین سقوط پل را نشانه فرسودگی زیرساخت‌های ایتالیا و عدم رسیدگی درست به آنها دانست و تاکید کرد، کسانی که مسئول این واقعه هستند، بهای آن را خواهند پرداخت.

ادواردو ریکسی، معاون وزیر حمل‌ونقل ایتالیا، نیز حادثه سقوط پل را «غیرقابل قبول» خواند و گفت: «پل به این مهمی... به گونه‌ای ساخته نشده است که این طور سقوط نکند. قابل قبول نیست. محور میانی پل در هم شکسته است».

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیا، حدود ۲۰۰ متر از پل «موراندی» در این رخداد سقوط کرده و به روی جاده پایین پل افتاده است.

تصاویری که از این حادثه منتشر شده است، اتوموبیل‌های سواری و کامیون‌هایی را نشان می‌دهد که زیر آوار مانده‌اند.

پل موراندی در منطقه‌ای صنعتی و در غرب بندر جنوا واقع است و سقوط آن نیز حوالی ظهر اتفاق افتاده است. این پل در بزرگراه ای‌۱۰ قرار گرفته است و ۵۰ متر ارتفاع دارد و در دهه ۱۹۶۰ ساخته شده است.

سازمان اورژانس ایتالیا اطمینان داده که آتش‌نشانان و ماموران امداد همراه با سگ‌های تعلیم‌دیده در جست‌وجوی قربانیانی هستند که زیر آوار مانده‌اند. حدود ۲۰۰ آتش‌نشان در این عملیات حضور دارند.

این گزارش‌ها می‌افزاید که سهام شرکت ایتالیایی آتلانتیا که مسئولیت بسیاری از راه‌ها و جاده‌های این کشور را به دنبال دارد، به دنبال حادثه سقوط پل موراندی ۹.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۲.۴۸ یورو رسیده است.

جنوا در میان دریا و کوهستان در منطقه شمال غربی ایتالیا واقع است.

XS
SM
MD
LG