لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۲

متن نامه منتشرنشده طلاب برای اعزام به اروپا و آمریکا


حلقه برخی طلاب خانه طلاب در حال نگارش اصل نامه!
حلقه برخی طلاب خانه طلاب در حال نگارش اصل نامه!

طنزنوشته‌ای از جلال سعیدی: در خبرها آمده بود «خانه طلاب جوان» در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، برای پرستاری از سالمندان مبتلا به کرونا در اروپا و آمریکا اعلام آمادگی کرد.

این تشکل حوزوی از ظریف خواسته است شرایط اعزام طلاب را به اروپا و آمریکا فراهم کند.

در این زمینه، منبعی که نخواست نامش چیز شود، اصل متن نامه این طلاب جوان به وزیر خارجه را به ما داد که ما هم آن را به شما می‌دهیم:

محضر آقا سید حاج جواد ظریف عزیز مد ظله العالی و دامت افاضاته و الباقی الموارد!

سلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته!

ما تعدادی طلاب جوان هستیم که در مکانی به نام خانه طلاب جوان که نقش تیم المپیک یا همان زیر ۲۳ سال روحانیت را ایفا می‌کند گرد هم آمده‌ایم. روزی آقا سید، که ۲۳ سال و ۱۱۴ روز سن دارد و بزرگ همه ماست، ما را به نزد خودش فراخواند و بعد از نیم ساعت خواندن قرآن و حدیث و روایت و حکایت یادآوری کرد که این وضعیت برای ما دیگر قابل تحمل نیست و طلاب جوان برای مقابله با این کرونای منحوس باید کاری بکنند.

یکی از برادران پیشنهاد کرد بعد از حماسه لیس زدن ضریح حرم که بحمد‌الله مثل توپ هم صدا کرد و نشان داد کرونا از ضریح به لب و لوچه منتقل نمی‌شود، این بار ما برادران دینی برویم در حرم و به جای ضریح، همدیگر را بلیسیم تا مشخص شود کرونای منحوس از مؤمن به مؤمن منتقل نمی‌شود.

آقا سید فرمود پیشنهاد جالبی است، اما باعث سوء استفاده ضدانقلاب می‌شود. بسیار تحت تاثیر فهم و شعور و قدرت تحلیل این سرور بزرگوارمان قرار گرفتیم و تأیید کردیم.

یکی دیگر از برادران پیشنهاد داد دسته‌جمعی به مسافرت برویم و کنار جاده‌ها بیتوته کنیم و به یاد خاطره شهدای حرم و برای سلامتی رهبر انقلاب بساط جوجه و کوبیده و چنجه مهیا کنیم، که این هم به گفته سید بزرگوار باعث می‌شد به ما طلاب جوان انگ گوشتخواری و جوج‌زنی در ملأعام بزنند که این هم شایسته نبود.

در این لحظه سید بزرگوار ما دهان مبارکش را باز و دُرّ و گوهر کلامش را روی سینه روح و روان ما ریخت و پیشنهاد طلایی خودش را رو کرد.

پیشنهاد ولی و سرور ما که الان داریم آن را خدمت شما عرض می‌کنیم این است که ما طلاب جوان را به اروپا و آمریکا ارسال و اعزام کنید تا نشانه‌های رحمت و مغفرت روحانیت جوان را به همه بیماران و سالمندان آن‌طرف‌ها نشان دهیم.

به‌خصوص که اصلاً رسیدگی به سالمندان اروپایی در روایات هم به ما توصیه شده و حتی در یکی از آن‌ها چنین آمده است:

انما ارسلناکم طلابنا فی الاروبا و الامریکی الی امراضکم کرونا و السالمندان راضیة المرضیة

در این لحظه یکی از برادران طلبه که خیلی توی باغ نبود به آقا سید گفت چرا ما به کمک سالمندان آفریقایی نرویم؟

ایشان با دانش مثال‌زدنی‌اش فرمود سالمندان آفریقایی به قول مرحوم شفیع همچین اُسطقُس‌دار هستند و می‌توانند خودشان با بیماری مقابله کنند ولی الهی بمیرم برای سالمندان اروپایی و آمریکایی که با آن بدن سفید و کک‌مکی‌شان بسیار نحیف و ضعیف‌اند و فقط با دستان پرتوان ما طلاب جوان ایرانی می‌توانند از این بحران عبور نمایند.

در پایان از آن برادر عزیز خواهشمندیم ویزای ما چندبارمصرف یا همان مولتی باشد تا برای دفعات بعد که خواستیم به کمک اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برویم، مزاحم اوقات شریف نشویم.

درود خداوند بر همه خدمتگزاران سالمندان اروپایی و آمریکایی

خانه طلاب جوان

XS
SM
MD
LG