لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۰

به ایران ۲۵۰هزاردلاری خوش آمدید!


نیروهای امنیتی آماده خوشامدگویی به متقاضیان مهاجرت به ایران!
نیروهای امنیتی آماده خوشامدگویی به متقاضیان مهاجرت به ایران!

طنز نوشته‌ای از جلال سعیدی

در خبرها آمده بود که معاون وزارت کشور اعلام کرده برای اتباع خارجی که حداقل ۲۵۰هزار دلار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، ظرف مدت یک‌ماه اقامت ۵ساله صادر می‌شود.

بعد از این تحول بزرگ خبری، که پبش‌بینی می‌شود روند مهاجرت را در دنیا از سمت کشورهایی چون آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند به سمت ایران اسلامی منحرف کند، بخشی از جزئیات این طرح، به‌ویژه در حوزه مرزهای رودخانه‌ای با قابلیت پرتاب به آب، به دست ما رسید که آن را به صورت اختصاصی جهت اطلاع شما در این‌جا منتشر می‌کنیم.

کلیه مهاجرینی که کمتر از ۲۵۰ هزار دلار همراه‌شان باشد، به دو دسته تقسیم می‌شوند: اگر موبور، چشم‌آبی و دارنده پاسپورت اروپایی یا آمریکایی باشند، به اطلاعات سپاه معرفی می‌شوند تا این اداره محترم مشخص کند آیا می‌شود آن‌ها را به پول تبدیل کرد یا نه. و آیا می‌شود از آنان برای آزادسازی برادران مجاهد ایرانی زندانی در زندان‌های اروپا و آمریکا استفاده کرد یا به درد این کار هم نمی‌خورند.

اگر پاسخ مثبت بود، کیس بسته‌بندی‌شده به مهمانخانه‌های اطلاعات سپاه منتقل و تا وقتی که مویشان به رنگ دندان‌شان دربیاید در آن‌جا نگهداری می‌شوند تا دولت مربوط یا پول زور را بدهد یا این‌که هم‌وزن وی مجاهد ایرانی آزاد کند.

اما در صورتی که مهاجر موبور چشم‌آبی به درد هیچ‌کدام از این موارد نخورد، یک جلد وصیت‌نامه حضرت امام خمینی و یک رساله امام خامنه‌ای به او هدیه می‌دهیم و یک کاسه آب پشت سرش می‌ریزیم و با اردنگی به سمت کشور مبدأ راهی‌اش می‌کنیم تا برود و وقتی ۲۵۰ هزار دلار داشت، برگردد.

همانطور که در تصویر می‌بینید در ایران اسلامی امنیت کامل برقرار است و همه مسافرین در فرودگاه به شکل کامل توسط برادران سپاه دستمالی می‌شوند.
همانطور که در تصویر می‌بینید در ایران اسلامی امنیت کامل برقرار است و همه مسافرین در فرودگاه به شکل کامل توسط برادران سپاه دستمالی می‌شوند.

اما اگر مهاجر مربوط از کشورهای همجوار مثل افغانستان به ایران آمده بود، خب طبیعتاً ۲۵۰ هزار قِران هم توی جیبش ندارد. این مهاجران را ابتدا در پایگاه مرزی به خط می‌کنیم و از آن‌ها خدمات می‌گیریم. از مشتمال دادن کت و کول خسته ماموران گرفته تا شستن دستشویی و توالت.

سپس در راستای رأفت اسلامی و برای آن‌که این مهاجران قبل از بازگشت به کشور خودشان کمی روحیه‌شان عوض شود، آنها را با ذکر یا غریق الغُرَقا در عمیق‌ترین نقطه رودخانه می‌اندازیم و بهشان می‌گوییم بعد از این‌که کمی آب‌بازی کردند، سر خر را از همان جا به سمت کشورشان گرد کنند و تا دربِ منزل شنا کنند.

طبیعتاً ادارات مربوط در وزارت خارجه و باقی نهادهای کشور هم توجیه می‌شوند که اگر کسی در این مورد سؤالی کرد، کلاً بزنیم زیرش و همه این مسائل و تهمت‌های ناروا را گردن آمریکا و اسراییل می‌اندازیم که آمده‌اند آن جنازه‌ها را توی آب رودخانه انداخته‌اند.

اما در صورتی که مهاجر بالای ۲۵۰ هزار دلار پول داشت، نه تنها به افتخار دریافت اقامت ۵ ساله ایران نائل خواهد شد، که دولت فخیمه جمهوری اسلامی این تعهدات را هم به وی خواهد داد:

- عدم شلیک (آن هم دوبار) به هواپیمای مسافربری‌ای که ایشان با آن به ایران سفر می‌کند.

- حالا اگر اشتباه انسانی‌ای هم رخ داد و موشکی در شد هم، بعد از شهادت شما اگر بازماندگان‌تان همکاری لازم را بنمایند، پول خون خوبی پرداخت می‌کنیم. باور کنید مشتری می‌شوید.

- پذیرایی محترمانه گاه به گاه از ایشان در لابی هتل لاله و باقی هتل‌های مجلل تهران و مصاحبت با برادران خوشروی وزارت اطلاعات یا اطلاعات سپاه

- نشان دادن نهایت همکاری با خواهر و مادر ایشان در صورتی که ایشان آن‌ها را هم به ایران دعوت کند و آن‌ها هم با خودشان نفری حداقل ۲۵۰ هزار دلار همراه داشته باشند.

- رعایت حجاب اسلامی در ایران اسلامی الزامی است، ولی حالا ایشان مهمان‌اند؛ چهار تا دکمه و چاک هم اگر بالا و پایین شد، مثلاً ما ندیده‌ایم.

- امکان بورسیه تمام‌وقت جهت تحصیل در حوزه علمیه قم و حومه. در این صورت ۲۵۰ هزار دلار را توی سینی طلا می‌گذاریم و پس می‌دهیم، یک چیزی هم روی آن.

در پایان یادآور می‌شود مهمان حبیب خداست و قدم همه روی هر دو تخم چشم ما.

XS
SM
MD
LG