لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۶

احمد جنتی: ریشه فتنه در ایران هنوز خشک نشده است


احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری
احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری می‌گوید ریشه «فتنه» در ایران هنوز «خشک» نشده و کماکان عده‌ای «منافق نو» درصدد ادامه آن حرکت هستند.

به گزارش روز دوشنبه (۱۳ آذر) خبرگزاری تسنیم٬ احمد جنتی این موضوع را در سومین کنگره «علمی پژوهشی علامه بلادی» در بوشهر بیان کرده است.

آقای جنتی در ادامه مدعی شده که حوادث اعتراضی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ که در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی از آن با عنوان «فتنه» نام برده می‌شود٬ «مربوط به انتخابات نبود٬ بلکه برای براندازی نظام اسلامی ایران طراحی شده بود.»

جنتی افزوده که حوادث سال ۸۸ در ایران٬ «با طراحی آمریکایی‌ها و نیروهای داخلی اجرا شد و فتنه‌گران خیال می‌کردند می‌توانند با انقلاب مخملی، نظام اسلامی ایران را نابود کنند همانگونه که رژیم صهیونیستی با ۱۰ میلیون دلار انقلاب مخملی در گرجستان انجام داد.»

به گزارش ایرنا٬ رئیس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از راهپیمایی دولتی ۹ دی که در مخالفت با اعتراض‌های سال ۸۸ ترتیب داده شده بود٬ گفته است:‌ «فتنه در ایران خاموش شده ولی ریشه آن خشک نشده است. هنوز عده‌ای منافق نو و جدید درصدد ادامه» آن حرکت هستند.

وی همچنین نسبت به ورود «دشمن» به فضای مجازی هشدار داده و افزوده که به این واسطه٬ «اخلاق اسلامی، عفت و حجاب را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.»

اظهارات وی درباره زنده بودن اعتراض‌های سال ۸۸ در حالی بیان می‌شود که روحانیون و نظامیان بلندپایه جمهوری اسلامی٬ بارها از «مرگ» آنچه «فتنه» می‌نامند٬ خبر داده بودند.

پیش از این نیز حمدحسن آصفری٬ عضو کمیسیون امینیت ملی مجلس نهم گفته بود تا زمانی که آثار «فتنه» در جامعه باشد پرونده سال ۸۸ بسته نخواهد شد.

آقای آصفری در گفت‌و‌گو با وب‌سایت نامه‌نیوز از میرحسین موسوی و مهدی کروبی٬ رهبران اعتراض‌های سال ۸۸ نیز به عنوان دو نفری نام برده که «هزینه‌هایی را بر نظام تحمیل کردند که نظام به سادگی از آن‌ها نمی‌گذرد و قرار نیست بدون اینکه خودشان توبه کنند نظام گذشت کند.»

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه هم دی‌ماه سال ۹۵ گفته بود: «هنوز هم عده‌ای به ما ایراد می‌گیرند که چرا شما پرونده فتنه را مکرر باز می‌کنید؟ اتفاقا این پرونده هنوز گشوده است.»

XS
SM
MD
LG