لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۰

در حادثه رانندگی در یونان شش «مهاجر ایرانی» کشته شدند


گزارش‌ها حاکی است روز جمعه ۱۸ خرداد تصادف یک خودرو در شمال شرق یونان که شانزده «مهاجر ایرانی» سرنشین آن بودند شش کشته برجای گذاشته که سه نفر از آنها کودک بودند.

پنج نفر از کشته شدگان از جمله دختری ۱۲ ساله و دو پسر پنج و نه ساله در محل حادثه جان باختند. یک نفر دیگر هم در راه بیمارستان جان خود را از دست داد.

ده سرنشین دیگر خودرو هم به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده‌اند و حال دو نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

پلیس می‌گوید این خودروی جیپ در نزدیکی شهر کاوالا در یونان، در حال حرکت به حاشیه جاده کشانده شده و بعد از مسیر منحرف شده و با سنگ‌ها برخورد کرده است.

خبرگزاری نیمه‌رسمی «آنا» ولی در گزارشی گفته خودرویی که حامل این مهاجران «ایرانی» بود حوالی ساعت شش صبح در اتوبانی در ۱۶۰ کیلومتری شهر ساحلی تسالونیکی با دیوار سنگی کنار اتوبان برخورد کرده است.

پلیس می‌گوید این خودرو از ناحیه اوروس در شمال شرقی ترکیه به یونان وارده شده است. مسیر گذر از ترکیه و ورود به یونان برای رسیدن به اروپا، مسیری است که بیشتر پناهجویان به آن متوسل می‌شوند.

در گزارشی دیگر رویترز از آتن گفته این حادثه پنج کشته، و دو زخمی با شرایط حاد داشته است. گزارش رویترز همچنین می‌گوید شخص «قاچاقچی» که راننده این خودرو بوده هم کشته شده است.

رویترز همچنین گفته این خودرو پلاک لهستان داشته و ملیت راننده هنوز مشخص نشده است.

به استناد گزارش‌هایی از خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتد پرس، آنا، رادیو فردا؛ ک.ت. / پ.پ
XS
SM
MD
LG