لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۹

جان مک‌کین درمان سرطانش را متوقف کرد


خانواده جان مک‌کین٬ سناتور جمهوری‌خواه روز جمعه٬ دوم شهریور اعلام کردند که آقای مک‌کین درمان بیماری سرطان خود را متوقف کرده است.

خانواده آقای مک‌کین در بیانیه‌ روز جمعه خود آورده‌اند که فرآیند درمان وی در ابتدای امر فراتر از انتظارات پیش‌ رفت٬ اما در ادامه بالا رفتن سن سناتور مک‌کین و پیشرفت بیماری وی تعیین کننده شدند.

این بیانیه می‌افزاید: «[آقای مک‌کین] با قدرت اراده همیشگی‌اش٬ این بار تصمیم گرفته است تا درمان پزشکی‌اش را متوقف کند.»

آقای مک‌کین در جریان انتخابات سال ۲۰۰۰ قصد داشت از سوی حزب جمهوری‌خواه نامزد ریاست‌جمهوری شود٬ ولی این جایگاه نصیب جورج بوش شد. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا نیز آقای مک‌کین رقیب باراک اوباما بود که در نهایت در این رقابت شکست خورد.

سناتور مک‌کین یک سال پیش اعلام کرد که به سرطان مغز مبتلا شده است.

روز جمعه مگان مک‌کین٬ دختر جان مک‌کین با انتشار بیانیه خانوادگیشان در توییتر خود از تمام کسانی که در یک سال گذشته با آن‌ها همراهی کرده‌اند تشکر کرده و افزوده است: «بدون شما نمی‌توانستیم پیش برویم. شما به ما قدرت دادید تا ادامه بدهیم.»

در عین حال سیاست‌مداران آمریکایی نیز پس از انتشار این بیانیه در توئیتر از جان مک‌کین قدردانی کرده‌اند.

میچ مک‌کانل٬ رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در توئیتی نوشت: «از خبری که خانواده دوست عزیزمان جان مک‌کین امروز صبح اعلام کرد خیلی ناراحت شدم. ما خیلی خوش‌شانسیم که می‌توانیم او را دوست و همکار خطاب کنیم.»

جان کری٬ وزیر خارجه دولت باراک اوباما نیز در توئیتی گفت جان مک‌کین «مرد شجاعی است که یک بار دیگر به ما معنای واقعی وقار و استحکام را نشان داد».

جان مک‌کین که پدر و پدربزرگش فرمانده نیروی دریایی بودند٬ خود نیز فارغ‌التحصیل دانشکده نیروی دریایی است.

او در جریان جنگ ویتنام خلبان هواپیمای جنگی بود. جنگنده او اکتبر ۱۹۶۷ در جریان حمله هوایی‌ به هانوی ویتنام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و او با دو دست و شانه و پای شکسته و زخم‌های متعدد به اسارت درآمد.

آقای مک‌کین که ریاست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا را بر عهده دارد٬ به عنوان سیاست‌مداری محافظه‌کار شناخته شده است. سناتور مک‌کین همچنین در خصوص سیاست خارجی به داشتن موضعی تهاجمی مشهور است.

این سناتور جمهوری‌خواه به خاطر دیدگاه فراحزبی‌اش در میان دموکرات‌ها نیز طرفدارانی دارد.

وی ژوئیه سال ۲۰۱۷ در حالی که پس از عمل مغز ایام نقاهتش را می‌گذراند٬ از بیمارستان مستقیم به مجلس سنا آمد تا به لایحه جنجال‌برانگیز دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور آمریکا٬ در خصوص لغو بیمه درمانی رای مخالف بدهد.

با استفاده از خبرگزاری رویترز٬ توییتر و رادیو فردا/ د.آ
XS
SM
MD
LG