لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۵

تجمع اعتراضی در کازرون به «درگیری و خشونت کشیده شد»


تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از اعتراضات کازورن در شامگاه چهارشنبه.
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از اعتراضات کازورن در شامگاه چهارشنبه.

گزارش های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که تجمع اعتراضی در چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در کازرون توسط نیروهای امنیتی به درگیری کشیده شده است.

خبرگزاری فارس می گوید، در این درگیری ها یک نفر کشته و شش نفر زخمی شده اند.

به گزارش فارس ، تجمع شب گذشته در کازرون با فراخوانی در تلگرام برگزار شده است. این خبرگزاری می گوید، «یکی از مقرهای پلیس» در شهرستان کازرون به آتش کشیده شده است.

فارس همچنین اضافه کرده است، برای « نخستین‌بار» اعتراضات در کازرون به خشونت کشیده شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی شامگاه چهارشنبه تجمعی در مقابل نیروی انتظامی برگزار شد اما این تجمع با تیراندازی نیروهای انتظامی به درگیری کشیده شد.

برخی از گزارش ها از کشته و مجروح شدن شماری از معترضان حکایت دارد.

کمپین حقوق بشر در ایران نیز گزارش داده بود که در تجمع روز چهارشنبه تعدادی بازداشت شده اند.

اعتراضات در کازرون به دنبال طرحی در خصوص تقسیمات کشوری در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهروندان کازرونی به جدا شدن بخش های «قائمیه»، نودان و دشت برم از این شهرستان اعتراض دارند. بنا براین طرح، دو بخش «چنارشاهیجان» و «قائمیه» از شهرستان کازرون جدا می‌شود و در تقسیمات کشوری شهرستان جدیدی به نام «کوه‌چنار» پدید می‌آید.

این درحالی است که پیش از این مقام های دولتی از جمله معاون‌اول رئیس‌جمهور و استاندار فارس از منتفی شدن این طرح خبر داده بودند.

اواخر فروردین ماه سال جاری جمعات اعتراضی در شهر کازرون برگزارشد. معترضان با حضوردر مصلای شهر شعارهایی علیه مقام‌های حکومتی در کازرون و صدا و سیما سر دادند. معترضان در مصلای شعار هایی مانند «دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست» سردادند.

XS
SM
MD
LG