لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۲

بازگشت رسول خادم به فدراسیون کشتی، با حفظ مواضع پیشین


رسول خادم
رسول خادم

رسول خادم پس از برگزاری مجمع فدراسیون کشتی گفت به احترام ایستادگی کم نظیر نمایندگان خانواده بزرگ‌ کشتی، نمی‌توانم جز پاسخ مثبت، پاسخ دیگری به مجمع داشته باشم.

آقای خادم در مجمعی که با حضور معاون وزیر ورزش تشکیل شده بود حضور نیافت اما پس از پایان مجمع، جمعی از اعضا به زورخانه نامجو رفتند و مجدداً خواستار بازگشت او به فدراسیون کشتی شدند.

رسول خادم سال گذشته با صدور چند بیانیه و انجام مصاحبه‌های انتقادی، خواستار بازنگری مسئولین جمهوری اسلامی ایران در رویه عدم مبارزه با ورزشکاران اسراییلی شده بود.

او حالا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده که همچنان بر بیان مواضع پیشین خود پافشاری خواهد داشت.

عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی می‌نویسد: «نگرانی‌ها به قوت خود باقی است. هیچ چیز تغییر نکرده. هنوز هیچ اقدام عملی از دستگاه دیپلماسی برای مذاکره با IOC صورت نگرفته. نمی‌دانم عدم پیگیری رجال مسئول را چه تعبیری می‌توان کرد.»

رسول خادم ضمن پس گرفتن استعفای خود یادآور شد: «هیچ ابزاری برای کمک به قهرمانان در اختیار ندارم و هیچکس کنار ما نیست. اما اصرار من به تکلیف مقامات ذیربط، برای کمک به قهرمانان ملی به قوت خود باقی خواهد بود.»

رییس فدراسیون کشتی، از وزارت ورزش نیز انتقاد کرده و نوشته است: «نکته دیگر، داستان بی مهری‌های دوستان وزارت ورزشی است. عزیزان مجبورند به اصرار مجمع، مدتی دیگر این حقیر را تحمل کنند. البته با شناختی که نسبت به ایشان وجود دارد، بعید می‌دانم شاهد تغییری در نامهربانی‌ها باشیم.»

در روزهای اخیر، رسانه‌ها از مذاکرات وزارت ورزش با گزینه‌های جایگزینی رسول خادم خبر داده بودند.

در این بین، تیم ملی کشتی آزاد ایران با وجود شش قهرمانی متوالی از حضور در جام جهانی بازماند. آمریکا که آخرین بار در سال ۲۰۰۳ قهرمان شده بود، موفق شد روی سکوی قهرمانی بایستد.

لغو میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در ایران نیز از دیگر اتفاقاتی است که پس از کناره‌گیری موقت رسول خادم رخ داد.

او در بخش پایانی بیانیه‌اش تاکید کرده: «با شرایط موجود، هم در عرصه داخلی و هم بین‌المللی، با مشکلات و تنگناهای بیشتری نسبت به گذشته مواجه خواهیم بود.»

رسول خادم که پس از استعفا با مصاحبه‌های انتقادی برخی مقامات سیاسی و نظامی مواجه شده بود، جملات پایانی خود را با کنایه به آنان نوشته «به ویژه اینکه گمان می‌شود حساسیت منفی بعضی از عزیزان، به ورزش ملی افزایش یافته است.»

کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال ۲۰۱۸ علاوه بر مسابقات جهانی، باید در بازی‌های آسیایی نیز شرکت کند. رویدادی معتبر که نتایج کشتی در جدول رده‌بندی مدال‌ها، می‌تواند جایگاه نهایی کاروان ورزش ایران را ارتقا دهد یا پایین بکشد.

XS
SM
MD
LG