لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۶

قتل فرزند امام جمعه سابق اهل سنت خاش


مولوی عبدالشکور کُرد (ترشابی)، فرزند مولوی عبدالستار امام جمعه سابق اهل سنت خاش
مولوی عبدالشکور کُرد (ترشابی)، فرزند مولوی عبدالستار امام جمعه سابق اهل سنت خاش

بنا بر گزارش‌ها، مولوی عبدالشکور کُرد (ترشابی)، فرزند مولوی عبدالستار امام جمعه سابق اهل سنت خاش، روز پنج‌شنبه در شهر خاش سیستان و بلوچستان به ضرب گلوله افرادی ناشناس کشته شد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، این سوءقصد حوالی ساعت هشت صبح پنج‌شنبه، ۱۴ تیر، در مسجد جامع توحیدیه اهل سنت در خیابان امام‌بخش خاش رخ داده‌است.

خبرگزاری فارس با درج این خبر می‌نویسد: «شنیده‌ها حاکی از آن است که علت ترور این روحانی اهل سنت، خصومت شخصی بوده‌است.»

علی موحدی راد، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان، اما با رد ادعای ترور فرزند امام جمعه خاش گفت: «موضوع ترور در این رابطه منتفی است و درگیری طایفه‌ای بوده است. قاتل شناسایی شده و دستورات برای دستگیری صادر شده است.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد احمدی بولاغ، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش، از عبدالشکور کرد با عنوان «استاد حوزه و دانشگاه، یکی از نخبگان علمی و دانشگاهی، و محقق و فعال در مبحث وحدت و انسجام اسلامی خاش» نام برده‌است.

منطقه خاش همواره شاهد ناآرامی‌های امنیتی بوده است به‌طوری‌که در ۱۴ دی‌ماه سال گذشته سه مأمور نیروی انتظامی در درگیری با قاچاقچیان مسلح در این شهرستان کشته شدند.

در مهرماه همان سال احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، از انفجار «شی صوتی» در محور مواصلاتی «زاهدان – خاش» خبر داد.

فروردین‌ماه همان سال نیز این منطقه شاهد کشته شدن روح‌الله عالی، از فرماندهان سپاه پاسداران، به ضرب گلوله در مسیر زاهدان-خاش بود.

تیرماه ۹۵، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از دستگیری ۴۰ نفر عضو یک «گروهک تروریستی» در شهرستان خاش خبر داد که به گفته او قصد داشتند، «انفجار و عملیات تروریستی» انجام دهند.

وی در این مورد افزود که «در تحقیقات دو شب قبل در شرق کشور با تونلی ۴۰ متری با عمق ۲۰ متری مواجه شدیم که [حفرکنندگان آن] به‌صورت زیرزمینی قصد انفجار و عملیات را داشتند.»

با استفاده از ایرنا، ایسنا، فارس و رادیو فردا. پ.پ
XS
SM
MD
LG