لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۰۵

«امین‌آباد اوج قساوت بود»؛ گفت‌وگو با کیانوش سنجری


کیانوش سنجری، فعال دانشجویی و روزنامه‌نگار سابق
کیانوش سنجری، فعال دانشجویی و روزنامه‌نگار سابق

با افشای آزار و اذیت پیام درفشان وکیل دادگستری در زمان بازداشت و زندان، بار دیگر موضوع نحوهٔ برخورد با زندانیان و شیوه‌های تحت فشار قرار دادن آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ شیوه‌هایی که درباره برخی از آن‌ها بسیار شنیده‌ایم.

اما رفتارهای دیگری مانند اعزام زندانی به مراکز روان‌پزشکی از جمله شیوه‌هایی است که اگر چه در سال‌های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اما کمتر در فضای عمومی درباره آن سخن گفته شده است.

یکی از کسانی که با این‌گونه آزار و شکنجه مواجه شده، کیانوش سنجری است. او در دهه ۷۰ فعال دانشجویی بود. بارها بازداشت و زندانی شده، در اواخر دهه هشتاد از ایران مهاجرت کرد و مدتی به عنوان خبرنگار در صدای آمریکا فعالیت داشت و در نهایت تصمیم به بازگشت به ایران گرفت.

او پس از بازگشت به ایران بار دیگر همچنان تحت تعقیب، بازداشت و زندان بود و با استفاده از تجربه خود درباره پرونده پیام درفشان و آنچه بر خود او گذشته با رادیوفردا صحبت کرده است.

گفت‌وگو با کیانوش سنجری در مورد شکنجه روانی زندانیان سیاسی در ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:16:21 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG