لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۸

حملات سپاه پاسداران به اقلیم کردستان ۱۳ کشته و ۵۸ مجروح بر جای گذاشت


تصویری از حملات جمهوری اسلامی به یک کمپ نیروهای سیاسی کردستان در نزدیکی سلیمانیه
تصویری از حملات جمهوری اسلامی به یک کمپ نیروهای سیاسی کردستان در نزدیکی سلیمانیه

خبرگزاری دولتی عراق گزارش داد که شمار کشته‌های حملات ایران به اقلیم کردستان در روز چهارشنبه ۶ مهر به ۱۳ نفر افزایش یافته است و همچنین ۵۸ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سپاه پاسداران در این حملات مواضعی را در اربیل، مرکز اقلیم کردستان و شهر سلیمانیه هدف قرار داده است.

این حملات در بحبوحه اعتراضات سراسری در ایران که به دنبال جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، انجام گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز چهارشنبه گفت که در این حملات «مواضع تروریست‌های ضدایرانی در عمق اقلیم شمال عراق» توسط یگان‌های پهپادی و موشکی نیروی زمینی سپاه هدف قرار گرفته شده است.

سرتیپ محمد پاکپور اظهار داشت: «تاکنون ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و ده‌ها فروند پهباد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف مورد نظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شده‌است.»

ایران با سازمان کومله و «حزب آزادی کردستان» در منازعه‌ای نظامی است و آنها را «گروه‌های تروریستی» می‌نامد.

آقای خاکپور در اظهارات خود تاکید داشته که حملات سپاه پاسداران «تا خلع سلاح کامل گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی و تجزیه‌طلب ادامه دارد».

منابع خبری در کردستان عراق تایید کرده‌اند که مواضع کومله در اطراف سلیمانیه و حزب آزادی کردستان در اطراف اربیل هدف قرار گرفته شده‌اند.

رضا کعبی، جانشین دبیرکل حزب کومله زحمتکشان کردستان، به سایت کردستان ۲۴ گفته است: «برخی از ساختمان‌های اردوگا‌ه‌ها تخریب شده‌اند.»

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، در این حملات، «از موشک‌های نقطه‌زن ۳۶۰ نیروی زمینی سپاه و همچنین پهپادهای انتحاری موجود در سازمان رزم این نیرو استفاده شده است».

یک فعال کرد نیز در گفت‌وگو با رادیو فردا کشته شدن یک شهروند آمریکایی کرد تبار در این حملات را تایید کرد و گفت، این فرد در جریان حمله به اردوگاه پناهندگان کشته شده است.

در همین حال، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، از سرنگونی یک پهپاد ایرانی در روز چهارشنبه خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ سنتکام، ساعت ۲:۱۰ ظهر چهارشنبه به وقت محلی، ارتش آمریکا یک پهپاد مهاجر ۶ ایران را که به سمت اربیل عراق می‌رفت و تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی به نظر می‌آمد، سرنگون کرد.

بر اساس گزارش‌های رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، خبرگزاری ایسنا و رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG