لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

قهرمانی شهناز میرحیدری در کیک بوکسینگ آسیا


تیم ملی کیک بوکسینگ زنان ایران با درخشش شهناز میرحیدری در وزن ۵۵ کیلوگرم به یک نشان طلا در بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی دست یافت.

میرحیدری مهم‌ترین مدال ایران در نهمین روز رقابت‌ها را نصیب خود کرد. فاطمه علیزاده در همین رشته ورزشی نقره گرفت و در بخش مردان ایرج مرادی در رده سوم قرار گرفت.

صداوسیما با وجود پوشش زنده مسابقات، از پخش رقابت‌های زنان خودداری می‌کند و صرفاً فیلم توزیع مدال‌ها با مشارکت مدیران ورزش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد.

۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۶ برنز حاصل کار ورزشکاران ایران در نهمین روز بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا بود.

در این رقابت‌ها که به میزبانی ترکمنستان در حال برگزاری است در کشتی آزاد و در چهار وزن نخست، ایران فقط به یک مدال طلا دست یافت.

عملکرد دور از انتظار کشتی آزاد باعث شد چین در جدول رده‌بندی مدال‌ها از ایران پیش بیافتد. در حال حاضر چین ۲۳ طلا دارد و کاروان ورزش ایران ۲۲ طلایی است.

ترکمنستان با ۷۹ طلا و مجموع بیش از ۲۰۰ مدال، قاطعانه در صدر جدول رده‌بندی مدال‌ها ایستاده.

مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم تک مدال طلای کشتی آزاد ایران را نصیب خود کرد. حسین الیاسی در وزن ۷۴ کیلوگرم نقره گرفت. دو مدال برنز هم توسط نادر حاج آقانیا و فرزاد عموزاد خلیلی به دست آمد.

در وزنه‌برداری و دسته ۱۰۵ کیلوگرم علی هاشمی و علیرضا سلیمانی به روی تخته رفتند. هاشمی با مجموع ۴۰۱ کیلوگرم را ثبت کرد و مدال نقره گرفت. سلیمانی چهارم شد.

تیم ملی فوتسال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف افغانستان رفت و با کسب پیروزی هشت بر دو به فینال راه یافت.

فوتسال بانوان ایران نیز در دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها با شکست ۲ بر صفر مقابل ژاپن از راهیابی به فینال بازماند.

بسکتبال سه نفره بانوان ایران که پس از کسب مجوز حجاب اسلامی، نخستین تجربه حضور رسمی‌اش را تجربه می‌کرد، با شکست مجدد مقابل میزبان بازی‌ها به عنوان پنجمی بسنده کرد.

تیم ملی اسنوکر ایران با برتری ۳ بر صفر مقابل قطر به مدال طلای اسنوکر تیمی بای‌های داخل سالن آسیا دست یافت. تیم «۹ توپ» دو نفره ایران با شکست مقابل چین تایپه روی سکوی سوم ایستاد.

در شطرنج، ایران در بخش استاندارد از کسب مدال بازماند. سارا خادم الشریعه، میترا حجازی‌پور، پرهام مقصودلو و پویا ایدنی از دستیابی به مدال بازماندند.

در مسابقات شنا و در ماده ۵۰ متر پروانه مهدی انصاری از کسب مدال بازماند. تیم شنای ایران نیز به مقام ششم رسید.

در رشته ورزشی سامبو سعید مدنی مدال برنز را بر گردن آویخت. ایرج امیرخانی دومین مدال ایران در بخش سامبو را کسب کرد.

تاکنون تکواندو و موی تای، موفق ترین رشته‌های ورزشی ایران در این رقابت‌ها بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG