لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

کرونا در جهان؛ ادامه بازگشایی‌ها، ابتلای پیشخدمت مخصوص ترامپ


یکی از پرستاران در محوطه بیرونی سرای سالمندان در مکزیک
یکی از پرستاران در محوطه بیرونی سرای سالمندان در مکزیک

شمار جان‌باختگان کرونا در جهان به ۲۶۸ هزار تن رسیده اما به دنبال ثبات نسبی در بحران، بر شمار کشورهایی که محدودیت‌های وضع‌شده را کنار می‌گذارند افزوده می‌شود؛ در آمریکا نیز گزارش‌هایی درباره ابتلای پیشخدمت مخصوص دونالد ترامپ به کرونا منتشر شده است.

در بین کشورهای اروپایی، شمار جان‌باختگان در بریتانیا از مرز ۳۰ هزار تن عبور کرده و بدین ترتیب این کشور بیشترین تعداد قربانی را در این قاره دارد.

شمار قربانیان در ایتالیا، کانون اولیه شیوع در اروپا که پیش از این بیشترین قربانی را در این قاره داشت، زیر ۳۰ هزار نفر گزارش شده است.

با این‌حال کشورهای اروپایی بیشتری برداشته شدن محدودیت‌ها را آغاز کرده یا زمان آن را به جلو انداخته‌اند. از جمله در آلمان آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور، اعلام کرد از ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) بسیاری از محدودیت‌ها برداشته خواهد شد و مسابقات فوتبال بوندس‌لیگا و همچنین مسابقات اسب‌سواری (تحت شرایطی) می‌توانند کار خود را از سر بگیرند.

در ایتالیا قرار است بخشی از محدودیت‌ها از ۱۸ مه (کمتر از دو هفته دیگر) برداشته شود؛ اما به دنبال اعتراض‌های گسترده سراسقف‌ها، روز پنج‌شنبه نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد کلیساها نیز می‌توانند از همان روز مراسم مذهبی خود را برگزار کنند.

کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد یک نیروی نظامی که از نزدیک با رئیس‌جمهوری آمریکا کار می‌کرد به کرونا مبتلا شده است.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از برخی منابع گزارش داده‌اند این فرد پیشخدمت مخصوص دونالد ترامپ است.

به گفته کاخ سفید، روز چهارشنبه که نتیجه آزمایش مثبت این فرد مشخص شد، بار دیگر از دونالد ترامپ و معاونش، مایک پنس، آزمایش کرونا گرفته شد اما نتیجه هر دو منفی بود.

در روسیه شمار مبتلایان و جان‌باختگان جدید همچنان رو به افزایش است و مقام‌های مسکو روز پنج‌شنبه مقررات قرنطینه را برای سه هفته دیگر تمدید کردند.

شمار مبتلایان در روسیه به ۱۷۷ هزار تن و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۱۶۰۰ نفر رسیده است.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کی‌ال‌ام نیز اعلام کرد به دلیل بحران کرونا و زمین‌گیر شدن پروازهایش، در سه ماه گذشته ۱.۸ میلیارد یورو ضرر کرده است.

XS
SM
MD
LG