لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

دادستان تهران: برای جلب سعید مرتضوی «دستورات لازم به ضابطین داده شده»


عباس جعفری دولت‌آبادی (راست) و سعید مرتضوی، دادستان‌های فعلی و سابق تهران
عباس جعفری دولت‌آبادی (راست) و سعید مرتضوی، دادستان‌های فعلی و سابق تهران

در پی افزایش انتقادها از قوه قضائیه درباره بی‌خبری از سعید مرتضوی و اجرا نشدن حکم دو سال حبس او، دادستان تهران اعلام کرد برای اجرای حکم جلب «دستورات لازم به ضابطین داده شده» است.

به گزارش خبرگزاری میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با اشاره به «عدم دسترسی به فردی که در رابطه با پرونده کهریزک به دو سال حبس محکوم شده» گفت: «دستورات لازم برای اجرای حکم به ضابطین داده شده و به کسانی که مسئول پیگیری موضوع هستند تأکید شده است که باید حکم صادره اجرا شود».

با اینکه حکم دو سال حبس برای سعید مرتضوی آذر سال گذشته صادر و حکم جلب او اسفندماه به اجرای احکام رفت اما او این حکم تاکنون اجرا نشده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون و سخنگوی قوه قضائیه ایران، هفته گذشته در مشهد در پاسخ به روزنامه خراسان در مورد سعید مرتضوی گفته بود: «حکم جلبش صادر شده ولی هنوز متأسفانه گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست».

گفته‌های محسنی اژه‌ای با موجی از واکنش‌ها روبه‌رو شد و گفت‌وگوهای پرشماری را نیز در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

با این حال وب‌سایت اعتماد آنلاین روز سه‌شنبه با انتشار گفت‌وگویی تلفنی اعلام کرد که هما فلاح، همسر سعید مرتضوی، گفته است همسرش در تهران است.

در خبری دیگر فاطمه سعیدی، نماینده مجلس، به خبرگزاری ایلنا گفته است که درباره «علت عدم دستگیری سعید مرتضوی» سوال‌های جداگانه‌ای را از دو وزیر دادگستری و کشور مطرح کرده و این دو وزیر قرار است در کمیسیون حاضر شوند.

پرونده اتهام‌های سعید مرتضوی درباره کشته شدن دست‌کم پنج نفر در بازداشتگاه کهریزک سال‌ها به طول انجامید و احکام صادرشده برای او در رفت‌وآمد بین دادگاه و دیوان عالی کشور تغییر کرد.

سرانجام دستگاه قضایی ایران با تبرئه سعید مرتضوی از بیشتر اتهام‌ها، وی را در اتهام «معاونت در قتل محسن روح‌الامینی» مجرم شناخت و او را به دو سال حبس محکوم کرد.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا، خراسان، اعتماد و شبکه‌های اجتماعی / ج. / پ.پ
XS
SM
MD
LG