لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

افزایش شمار کشته‌شدگان و مصدومان زمین‌لرزه در نواحی غربی ایران


نیروهای امدادی در حال آواربرداری از مناطق زلزله‌زده در سر پل ذهاب
نیروهای امدادی در حال آواربرداری از مناطق زلزله‌زده در سر پل ذهاب

منابع خبری در ایران از افزایش شمار قربانیان زلزله یکشنبه‌شب در نواحی غربی ایران خبر داده‌اند و در این زمینه خبرگزاری تسنیم در گزارشی به افزایش شمار کشته‌شدگان در این زمین‌لرزه به ۴۴۵ تن اشاره کرده است.

گزارشی که خبرگزاری تسنیم در آخرین دقایق روز دوشنبه ۲۲ آبان از آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در غرب ایران منتشر کرد، از افزایش تعداد کشته‌شدگان این حادثه به ۴۴۵ تن و افزایش تعداد مصدومان این زمین‌لرزه را هفت هزار و ۳۷۰ تن حاکی است.

این خبرگزاری در مورد تعداد کشته‌شدگان حادثه تنها به گزارش خبرنگار خود در کرمانشاه استناد کرده اما در مورد تعداد مصدومان گفته‌های پیرحسین کولی‌وند، رئیس اورژانس کشور، را بازتاب داده است.

آقای کولی‌وند در این زمینه از بستری شدن ۹۷۵ نفر و درمان بیش از ۴۷۰۰ تن به طور سرپایی خبر داده است.

در همین حال خبرگزاری دولتی ایرنا نیز بدون اشاره به منبع رسمی، تعداد کشته‌شدگان این زمین‌لرزه را ۴۳۰ تن و تعداد مصدومان این حادثه را هفت هزار و ۱۵۶ تن ذکر کرده است.

این در حالی است که آخرین آمار رسمی اعلام شده در مورد کشته‌شدگان این زمین‌لرزه ۴۰۷ بوده است.

خبرگزاری ایرنا همچینین در گزارش خود گفته است که «مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه‌ریزی در منطقه حضور دارند و قرار است رئیس‌جمهور [حسن روحانی] روز سه‌شنبه عازم مناطق زلزله زده شود».

دولت ایران روز سه‌شنبه ۲۳ آبان را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.

شامگاه یکشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر نواحی غربی ایران در استان کرمانشاه، هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق را لرزاند. این زمین‌لرزه در بیشتر استان‌های غربی ایران احساس شده است.

گرچه مرکز این زمین‌لرزه در ۳۰ کیلومتری شهر حلبچه در عراق اعلام شده، اما تلفات و خسارت‌هایی که این زمین‌لرزه در ایران به جا گذاشته بسیار بیش از آماری است که در مورد تلفات و خسارات زلزله در عراق مخابره شده است.

پیشتر وزارت کشور عراق خبر داده بود که زمین‌لرزه روز یکشنبه به کشته شدن دست کم هفت تن و زخمی شدن ۵۳۵ تن در اقلیم کردستان عراق انجامیده است.

آخرین زمین‌لرزه مرگبار ایران پنج سال پیش در استان آذربایجان شرقی رو داد که در جریان آن دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری بیش از ۳۰۰ تن را به کام مرگ بردند.

XS
SM
MD
LG