لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۶

لاوروف و شویگو در کابینه جدید روسیه باقی می‌مانند


سرگئی شویگو (سمت راست تصویر) و سرگئی لاوروف، وزرای دفاع و خارجه روسیه
سرگئی شویگو (سمت راست تصویر) و سرگئی لاوروف، وزرای دفاع و خارجه روسیه

ولادیمیر پوتین اعضای کابینه جدید روسیه را تعیین کرد که بر اساس آن وزرای وزارتخانه‌های مهم از جمله وزارت خارجه و وزارت دفاع در مقام خود باقی می‌مانند.

بر اساس فهرست اعضای کابینه جدید که کاخ کرملین روز سه‌شنبه اول بهمن منتشر کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع در کابینه جدید به نخست وزیری میخائیل میشوستین در این مقام‌ها باقی می‌مانند.

ولادیمیر پوتین در دیدار با اعضای کابینه جدید که گزارش آن از تلویزیون پخش شد گفت: «صادقانه برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم. این در راستای منافع کل کشور است.»

آنتون سیلوانف، وزیر دارایی، الکساندر نوواک، وزیر انرژی و دمیتری پاتروشف، وزیر کشاوری نیز به عضويت در کابینه جدید ادامه خواهند داد.

پرم گوورنورماکسیم رشتنیکف به جای ماکسیم اورشکین به مقام وزارت اقتصاد و آندری بلوشف مشاور اقتصادی آقای پوتین نیز به جای آنتون سیلوانف به مقام معاون اول نخست وزیر انتصاب شده است.

همچنین دمیتری گریگورنگو به عنوان یکی از معاونان نخست وزیر و رییس دفتر دولت جدید تعیین شده است.

ولادیمیر پوتین روز ۲۵ دی در سخنرانی خطاب به ملت روسیه رئوس طرح‌های گسترده خود برای اصلاح قانون اساسی را اعلام کرد. سخنان او به این گمانی‌زنی‌ها دامن زده که یکی از اهداف اصلی تغییرات اين است که آقای پوتین پس از پایان چهارمین دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ کماکان اداره امور مهم روسیه را در دست داشته باشد.

در روز سخنرانی آقای پوتین، دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه استعفا داد و یک روز بعد رییس جمهور روسیه میخائیل میشوستین، رییس ناشناخته اداره مالیات را به عنوان نخست وزیر جدید تعیین کرد.

روز سه‌شنبه در عین حال یکی از کمیته‌های دومای دولتی روسیه پیشنهادات آقای پوتین برای تغییر قانون اساسی را یک روز پس از دریافت آن تصویب کرد.

دومای روسیه یا مجلس سفلای پارلمان قرار است روز پنجشنبه سوم بهمن اولین جلسه بحث در مورد این تغییرات را برگزار کند.

با استفاده از گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو لیبرتی؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG