لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۷

کشته شدن دو نفر در حمله لندن؛ فرد مسلح به چاقو به ضرب گلوله از پای در آمد


نمایی از «لاندن بریج»
نمایی از «لاندن بریج»

پلیس لندن روز جمعه مردی مسلح به چاقو را که یک جلیقه انفجاری تقلبی برتن داشت و تعدادی از مردم را با چاقو مجروح کرده بود با گلوله کشت. در این حادثه دو شهروند بریتانیایی نیز کشته شدند.

پلیس این حمله در مرکز شهر لندن را یک اقدام تروریستی توصیف کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های بریتانیایی، فرد مهاجم از اسلام‌گرایان افراطی بوده که سابقه زندان نیز داشته است.

پلیس حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی از وقوع این حمله در منطقه «لاندن بریج» مطلع شد. این منطقه دو سال پیش نيز صحنه حمله مرگبار اسلام گرایان تندرو بود.

چندین نفر از عابران توانستند مهاجم را به زمین بیاندازند و چاقو را از او بگیرند. یک ویدئو که در شبکه توئیتر منتشر شده نشان می دهد که ماموران پلیس یک مرد را از مظنون دور می‌کنند و بعد یک مامور دیگر با دقت نشانه‌گیری می‌کند. صدای دو تیر به گوش می‌رسد و این مرد از پا در می‌آید.

فرمانده واحدهای ضد تروریستی بریتانیا به خبرنگاران گفت: «یک مظنون توسط ماموران مسلح واحدهای ویژه پلیس به ضرب گلوله در محل حادثه کشته شد. در این حادثه چند نفر از مردم با چاقو زخمی شده اند و وسیله‌ای که این مظنون به تن داشت یک جلیقه انفجاری تقلبی بود.»

اجلاس سران کشورهای عضو ناتو قرار است روز چهارشنبه در لندن برگزار شود و انتخابات زودرس بریتانیا نیز روز ۱۲ دسامبر برگزار خواهد شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «این یک حادثه منزجر کننده است و با قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنها همدردی می کنم. از پليس و سرویس‌های امداد و مردم به خاطر شجاعت آنها قدردانی می کنم.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت نیز با قربانيان و مردمی که در این حادثه گرفتار شدند ابراز همدردی کرد.

صادق خان، شهردار لندن نیز گفت مردم عادی در خلع سلاح مهاجم شجاعت بی‌نظیری نشان دادند.

در روزهای کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۷ نیز در منطقه «لاندن بریج» یک حمله تروریستی روی داد. سه مهاجم اسلام گرا یک وانت را به میان جمعیت راندند که بر اثر آن ۸ نفر کشته و حداقل ۴۸ نفر زخمی شدند. گروه «خلافت اسلامی» اعلام کرد که پیکارجویان این گروه حمله را انجام دادند ولی مقامات بریتانیایی در این مورد اظهار تردید کرده اند.

يک ماه قبل از اين حمله بر اثر بمبگذاری انتحاری هنگام خروج مردم از کنسرت آريانا گرنده، خواننده آمريکايی از سالنی در شهر منچستر ۲۲ نفر از جمله چندين کودک کشته شدند.

در ماه مارس همان سال يک مهاجم در نزديکی ساختمان پارلمان به يک مامور پليس حمله کرد و همزمان مهاجم ديگری در پل وست مينستر يک خودرو را به ميان جمعيت راند. در اين حملات ۶ نفر از جمله مامور پليس و يکی ار مهاجمان کشته و حداقل ۲۰ نفر مجروح شدند.

اوايل ماه جاری ميلادی دولت بريتانيا هشدار مربوط به تهديدهای تروريستی را از «جدی» به «قابل توجه» کاهش داد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون نازلترين سطح تهديد است.

XS
SM
MD
LG