لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۴

فرودگاه معیتیقه طرابلس در پی شليک موشک تعطيل شد


معیتیقه تنها فرودگاه پايتخت ليبی است که پروازهای داخلی و بين المللی از آنجا انجام می‌شود
معیتیقه تنها فرودگاه پايتخت ليبی است که پروازهای داخلی و بين المللی از آنجا انجام می‌شود

فرودگاه معیتیقه، تنها فرودگاه فعال در طرابلس پايتخت ليبی، روز پنجشنبه ۲۴ بهمن در پی شليک چند موشک به سوی آن و موج هراس میان مسافران، تعطيل شد.

اطلاعات بيشتری در مورد اين حادثه منتشر نشده و مشخص نيست که موشک‌ها به ساختمان فرودگاه اصابت کرده‌اند يا باندهای پرواز. اين فرودگاه در حومه شرقی شهر طرابلس واقع شده است.

پس از ويرانی فرودگاه بين المللی طرابلس در جريان درگيری‌های نظامی گروه‌های رقيب در سال ۲۰۱۴، معیتیقه تنها فرودگاه پايتخت ليبی است که پروازهای داخلی و بين المللی از آنجا انجام می‌شود.

با تشديد درگيری بين گروه‌های رقيب در پی سرنگونی رژيم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ فرودگاه معیتیقه در سال‌های اخير چندين بار هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

روز پنجشنبه درعين حال چندين گلوله توپ به مرکز شهر طرابلس اصابت کرد. به گفته يک مقام وزارت بهداشت، در اين حادثه يک زن کشته و چهار نفر ديگر مجروح شدند.

نيروهای تحت فرمان خليفه حفتر، از ژنرال‌های دوران معمر قذافی که تحت عنوان «ارتش ملی ليبی» می‌جنگند، از ماه آوريل عمليات تهاجمی برای تصرف شهر طرابلس را آغاز کردند. طرابلس مرکز «دولت وفاق وطنی» است که جامعه بين المللی آن را به عنوان حکومت ليبی به رسميت می‌شناسد.

تلاش‌های بين المللی برای برقراری آتش بس و صلح در ليبی تاکنون به نتيجه نرسيده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رويترز؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG