لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۷

آتش‌سوزی در یک مدرسه شبانه‌روزی اسلامی مالزی ۲۳ کشته برجای گذاشت


ماموران آتش‌نشانی مالزی پس از یک ساعت توانستند آتش را مهار کنند.
ماموران آتش‌نشانی مالزی پس از یک ساعت توانستند آتش را مهار کنند.

آتش‌سوزی در یک مدرسه شبانه‌روزی اسلامی در اطراف کوالالامپور به کشته شدن ۲۳ نفر انجامید. در این آتش‌سوزی که صبح پنج‌شنبه ۲۳ شهریور به وقوع پیوست، تنها راه خروجی ساختمان مسدود شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از عمر سینگ فرمانده پلیس کوالالامپور گزارش داد که در این حادثه ۲۱ دانش‌آموز پسر ۱۳ تا ۱۷ ساله و و دو معلم کشته شده‌اند.

به گفته وی، ماموران آتش‌نشانی پس از تماس اضطراری که ساعت ۵ و ۴۱ دقیقه صبح داشتند خود را بلافاصله به محل حادثه رساندند و یک ساعت طول کشید تا آتش را مهار کنند و بتوانند شماری از کسانی را که در ساختمان به دام افتاده بودند نجات دهند.

فرمانده پلیس کوالالامپور شمار افراد نجات یافته را ۱۸ نفر عنوان کرده که ۱۴ نفر آنها از دانش‌آموزان و چهار نفر دیگر از معلمان هستند.

این گزارش همچنین با اظهارات یکی از مقامات ارشد آتش‌نشانی مالزی همراه است که می‌گوید آتش‌سوزی در نزدیکی تنها ورودی خوابگاه پسران آغاز شد که در پی آن دانش‌آموزان نتوانستند از خوابگاه بیرون بروند چرا که پنجره‌های خوابگاه نرده‌دار بودند.

به گفته وی، آتش‌نشانی اعتقاد دارد که دلیل این حادثه اتصال برق بوده است، اما با این حال پلیس کوالالامپور اعلام کرده که تحقیقات خود را در این باره ادامه می‌دهد.

این حادثه هفت مجروح نیز بر جای گذاشته که مقامات بهداشت و درمان مالزی حال چهار نفر آنها را وخیم توصیف کرده‌اند. مدرسه «دارالقرآن اتفاقیه» که صحنه این آتش‌سوزی بوده یک مرکز آموزشی خصوصی اسلامی به شمار می‌آید که بیشتر دانش‌آموزان آن پسر هستند.

آسوشیتدپرس به نقل از رسانه‌های مالزی می‌نویسد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۲۱۱ مورد آتش‌سوزی در مراکز آموزشی خصوصی اسلامی به وقوع پیوسته است.

این مدارس در سال‌های قبل از آن نیز صحنه حوادث فاجعه‌باری بوده‌اند که مرگبارترین آنها به سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد که ۲۷ دانش‌آموز دختر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG