لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۱

بازداشت یک مظنون در پی ارسال نامه‌های مشکوک سمی به ترامپ و متیس


نامه‌ها به آدرس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا و جان ریچاردسون، رئیس عملیات دریایی ارتش آمریکا، ارسال شده‌اند.
نامه‌ها به آدرس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا و جان ریچاردسون، رئیس عملیات دریایی ارتش آمریکا، ارسال شده‌اند.

نیروهای امنیتی ایالات متحده یک سرباز پیشین نیروی دریایی آن کشور را به ظن ارسال نامه‌های مشکوک سمی به آدرس کاخ سفید و پنتاگون بازداشت کرده‌اند.

به گفته پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، ویلیام آلن در شهر لوگان بازداشت شده است و ۳۹ سال دارد.

انتظار می‌‌رود این شهروند آمریکایی روز جمعه به‌طور رسمی متهم به ارسال نامه‌های مشکوک شود.

بازداشت ویلیام کلاید آلن سِـوم، پس از آن صورت می‌گیرد که مقام‌های آمریکایی از کشف نامه‌هایی خبر دادند که مشکوک هستند حاوی سم کشنده کرچک باشند.

یکی از این نامه‌ها به آدرس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شده‌است. «سرویس مخفی» ایالات متحده، نیرویی که وظیفه آن محافظت از مقام‌های آمریکایی‌ست، گفته نامه ارسالی به کاخ سفید نرسیده‌است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف‌بی‌ای، نیز در بیانیه‌ای گفته بود دو نامه مشکوک در مرکز خدمات پستی وزارت دفاع آمریکا کشف شده‌اند و آدرس جیم متیس و جان ریچاردسون، رئیس عملیات دریایی ارتش آمریکا، بر آن‌ها بوده‌است.

محتوای نامه‌ها از جمله، نامه‌ای که برای ترامپ فرستاده شده، مشخص نیست.

بنا بر سوابق موجود در نیروی دریایی آمریکا، آلن در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ در این شاخه از پنج شاخه اصلی نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت می‌کرده‌است. زمانی که خدمت را ترک کرده، درجه ئی-۲ داشت که در درجه‌بندی ارتش ایران کم و بیش برابر با سرباز دوم است.

سم کرچک که از دانه این گیاه گرفته می‌شود، از طریق تنفس، خوردن یا آشامیدن وارد بدن انسان می‌شود و هزاران برابر بیشتر از سم سیانور مرگبار است.

در سال ۲۰۱۳ نیز مقام‌های امنیتی آمریکا از ارسال نامه‌هایی حاوی همین سم به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت و یک سناتور خبر داده بودند.

میلیتاری‌تایمز، اسوشیتدپرس، رادیو فردا|ت
XS
SM
MD
LG