لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

«انتقامجویان: جنگ ابدیت» با فروش ۶۳۰ میلیون دلاری رکورد «جنگ ستارگان» را شکست


فیلم جدید «انتقامجویان: جنگ ابدیت» با شرکت چند ابرقهرمان با درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری در نخستین تعطیلات آخر هفته نمایش در آمریکای شمالی، رکورد «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» را که تاکنون پرفروش‌ترین فیلم در روزهای اول نمایش بوده است، شکست.

در این فیلم چند ابرقهرمان مجموعه انیمیشن‌های «مارول» طی ۱۰ سال تولید آن، از جمله «هالک»، «مرد آهنین» و «ثور» کنار هم قرار گرفته‌اند.

با وجودی که این فیلم هنوز در چین، دومین بازار بزرگ سینمایی جهان، اکران نشده است با این حال طی روزهای آخر هفته گذشته از محل فروش بلیط در سینماهای جهان حدود ۶۳۰ میلیون دلار درآمد داشت. این فیلم روز ۱۱ ماه مه در چین روی پرده خواهد رفت.

طبق آمارهایی که شرکت فیلمسازی والت دیزنی منتشر کرده است درآمد فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» در نخستین تعطیلات آخر هفته اکران آن در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۴۸ میلیون دلار بوده است. با در نظرگرفتن نرخ متوسط تورم، درآمد آن متناسب با قیمت‌های امروزی حدود ۲۶۰ میلیون دلار می‌شود.

ولی هر دو مجموعه سینمایی متعلق به شرکت فیلمسازی دیزنی هستند که اکنون تولید کننده ۹ فیلم از ده فیلم پر فروش سال از جمله شش فیلم از مجموعه مارول است.

یکی از فیلم‌های موفق اخیر شرکت والت دیزنی «پلنگ سیاه» بود که از زمان اکران آن در ماه فوریه تاکنون حدود ۱.۳ میلیارد دلار درآمد داشته و تا حد زیادی به خاطر علاقمندان به مجموعه مارول هنوز هم از نظر میزان فروش در سینماها در رتبه پنجم قرار دارد.

سابقه موفق فیلم‌های ابرقهرمانی از مجموعه مارول در موفقیت فیلم جدید «انتقامجویان:جنگ ابدیت» عامل مهمی بوده است. پس از ده سال تولید ۱۸ فیلم از این مجموعه که درآمد آنها روی هم رفته بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار بوده است، موفقیت این فیلم جدید در سینماهای آمریکا تقریبا تضمین شده بود.

این فیلم دو ساعت و چهل دقیقه‌ای با هر معیاری یکی از بزرگترین فیلم‌هایی است که تاکنون تولید شده است.

این فیلم با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری و به کارگردانی آنتونی و جو روسو تولید شده و تعداد زیادی از ستارگان مجموعه ابرقهرمانی مارول از جمله رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنین (آیرون من)، کریس همسورث در نقش ثور، کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا، مارک روفالو در نقش هالک و تعداد دیگری را گردهم آورده است.

فیلمبرداری آن ۱۸ ماه کامل طول کشیده و قرار است تابستان سال آینده ادامه و یا قسمت دوم آن اکران شود.

یکی دیگر از ویژگی‌ها یا به قول برخی از منتقدان دلایل عظمت فیلم این است که به طور کامل با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده است. پخش فیلم در سینماهای مجهز به سیستم آیمکس در طول روزهای آخر هفته حدود ۴۱ میلیون درلار درآمد داشت که شکست رکورد دیگری توسط این فیلم است.

کارشناسان سینما می‌گویند یکی دیگر از ویژگی‌های «انتقامجویان: جنگ ابدیت» این است که داستان و قهرمانان آن همراه با نسل جوان امروزی رشد کرده‌اند. این فیلمی نیست که والدین نسل جوان امروزی قسمت‌های قبلی آن را دیده باشند.

به استناد گزارش هایی از خبرگزاری‌های آسوشیتد پرس و رویترز/ ک.ت/ ک.ر
XS
SM
MD
LG