لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۵

مسیح علی‌نژاد از رهبر ایران به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرد


مسیح علی‌نژاد می‌گوید حتی به برادرش اجازه داده نشده که برای خود وکیل اختیار کند.
مسیح علی‌نژاد می‌گوید حتی به برادرش اجازه داده نشده که برای خود وکیل اختیار کند.

مسیح علی‌نژاد، مدیر کمپین «چهارشنبه‌های سفید»، می‌گوید که از رهبر جمهوری اسلامی، قوه قضاییه و سپاه پاسداران، به خاطر دستگیری برادر و «تهدید و ارعاب» مادر او در دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرده است.

خانم علی‌نژاد روز چهارشنبه ۱۳ آذر در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن اعلام این اقدام خود، تاکید کرد که تمام جرم برادر او، علی علی‌نژاد که در بند دو الف زندان اوین، زیر نظر سپاه پاسداران به‌سر می‌برد، ارتباط با اوست.

به گفته او، حتی به برادرش اجازه داده نشده که برای خود وکیل اختیار کند، بلکه فهرستی از وکلای قوه قضاییه را مقابل او نهاده‌اند تا یکی از آنها را انتخاب کند.

مسیح علی‌نژاد افزود: «ما دستمان به هیچ جا بند نیست. و از آنجا که عدالتی در دستگاه قضایی ایران وجود ندارد، تصمیم گرفتم که از شخص علی خامنه‌ای، سپاه پاسداران که مسئول بازداشت برادرم است و دستگاه قضایی که برادرم را از گرفتن وکیل منع می‌کند شکایت کنم. و شکایتم را نیز در دادگاهی در واشینگتن ثبت کردم».

گفت‌وگو با مسیح علی‌نژاد درباره شکایتش از مقام‌های ایران در دادگاه فدرال آمریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00
لینک مستقیم

دفتر حقوقی هریسچی در آمریکا که وکالت خانم علی‌نژاد را بر عهده گرفته است، رفتار جمهوری اسلامی در قبال خانواده او را «گروگان‌گیری و شکنجه افراد بی‌گناه در جهت فشار بر او به عنوان یک آمریکایی» توصیف کرده است.

برادر مسیح علی‌نژاد همراه دو نفر دیگر از اقوام او اوایل شهریور ماه بازداشت شدند. از این میان علی علی‌نژاد همچنان در بازداشت به‌سرمی‌برد در حالی که دو نفر دیگر آزاد شده‌اند.

کمپین «چهارشنبه‌های سفید» که به ابتکار مسیح علی‌نژاد به راه انداخته شده مبارزه با «حجاب اجباری» را هدف خود عنوان کرده است. خانم علی‌نژاد سال گذشته دیداری با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، داشت که آقای پومپئو از فعالیت‌های حقوق بشری او تمجید کرد.

XS
SM
MD
LG