لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۵

کی‌روش و «توبه‌نامه» مسعود شجاعی؛ افشاگری روزنامه خبر ورزشی


مسعود شجاعی
مسعود شجاعی

در حالی که انتقادات تند علی کریمی مهم‌ترین موضوع روز در ورزش ایران است، پرتیراژترین روزنامه ورزشی تیتر اصلی خود را به افشاگری دربارهٔ مسعود شجاعی اختصاص داد.

خبر ورزشی روی جلد روزنامه چاپ شنبه نوشته‌است: «پشت پرده حذف شجاعی از تیم ملی، هفت برای همیشه رفت.»

اشاره روزنامه به شماره پیراهن کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران است که پس از دیدار تیم‌های پانیونیوس یونان با مکابی تل‌آویو در لیگ اروپا، دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود.

خبر ورزشی نوشته‌است: «هنوز اگر به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید، هشتگ‌هایی در حمایت از مسعود شجاعی می‌بینید. پای پست‌های اکثر بازیکنان تیم ملی، از هوادارانی که امیدوارند او دوباره بازگردد.»

به نوشته این روزنامه، مسعود در مقدماتی جام جهانی جزو بهترین بازیکنان ایران بود و مقابل قطر و چین عملکرد بسیار خوبی داشت اما با قاطعیت می‌توان گفت دیگر جایی در تیم ملی ندارد.

خبر ورزشی نکات تازه‌ای پیرامون ماجرای حذف شجاعی از تیم ملی و متن موسوم به «توبه‌نامه» مطرح کرده‌است. یادداشتی که احسان حاج‌صفی همبازی شجاعی در پانیونیوس منتشر کرد اما شجاعی سر باز زد.

بخشی از متن یاد شده که فقط حاج‌صفی منتشر کرد، این بود که «در راه انقلاب و رهبری حرکت خواهیم کرد.»

خبر ورزشی نوشته: «کی‌روش خطاب به مسعود گفت اگر می‌خواهی به تیم ملی برگردی بیانیه را روی اینستاگرامت قرار بده. مسعود اما تأکید داشت تنها به قرارداد حرفه‌ای‌اش عمل کرده.»

این مطالب در حالی منتشر می‌شود که کی‌روش در پاسخ به خبرگزاری رویترز دربارهٔ مسعود شجاعی گفته بود: از من انتظار نداشته باشید که پاسخ سیاسی یا مذهبی بدهم. پدرم به من آموخت که هرگز به فوتبال دروغ نگو.

سایت تسنیم هم با استقبال از این مصاحبه، تیتر زد: «کی‌روش حواشی همچون شجاعی و رویترز را یکجا جمع کرد.»

حال پرسش از هر دو سمت ماجرا، یعنی کی‌روش و شجاعی این است که شنود روزنامه خبر ورزشی چگونه صورت گرفته؟

آیا کی‌روش با درخواست از انتشار متن موسوم به «توبه‌نامه»، بخشی از یک ماجرای سیاسی شده‌است؟ او در غیر این صورت مقاله خبر ورزشی را تکذیب خواهد کرد. اما در روز نخست انتشار مقاله، تکذیبیه‌ای در کار نبود.

خبر ورزشی نوشته: مسعود اگر بیانیه را منتشر کند، بازمی‌گردد ولی آنها که او را می‌شناسند، می‌دانند از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند. عصر مسعود شجاعی در تیم ملی به پایان رسید.

در پایان مقاله آمده‌است: «مسعود در دو جام جهانی حضور داشت و بازی کرد. شجاعی می‌توانست برای سومین بار راهی جام جهانی شود و رکوردی به جا بگذارد که شاید هیچ بازیکنی نتواند تکرار کند.»

شجاعی در حالی از تیم ملی کنار مانده که به باور کارشناسان، جای خالی‌اش به عنوان بازیکنی مجرب در پست هافبک میانی مشهود است.

بسیاری از ستاره‌های فوتبال و هنر به حمایت از مسعود شجاعی پرداختند. موضوعی ورزشی که حتی چهره‌هایی چون محمد مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی هم با آن همراه شدند.

XS
SM
MD
LG