لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۴

تیراندازی در یک دبیرستان ایالت کنتاکی دو کشته و ۱۷ زخمی برجای گذاشت


یک پسر ۱۵ ساله با اسلحه کمری روز سه‌شنبه سوم بهمن وارد دبیرستان مارشال کانتی در ایالت کنتاکی آمریکا شد و شاگردان را هدف تیراندازی قرار داد. در جریان این تراندازی، دو نفر کشته و ۱۷ تن نیز زخمی شدند.

پلیس پس از حضور در محل، فرد مهاجم را دستگیر و با دستبند از محل دور کرد. این نخستین حمله مرگبار مسلحانه در آمریکا در سال جدید میلادی است.

دانش‌آموزان دبیرستان «مارشال کانتی» از وحشت تیراندازی به نقاط دیگر فرار کردند. حتی برخی از آنها تا یک فروشگاه مک دونالد که در یک مایلی دبیرستان بود رفتند تا پناه بگیرند.

میچل گارلند که در نزدیکی دبیرستان کار می‌کند و بین ۵۰ تا ۱۰۰ دانش‌آموز را پناه داده بود، گفت: «بچه‌ها از ترس در اتوبان می‌دویدند. تلاش‌شان این بود که تا حد ممکن از آن جا دور شوند».

آمبولانس‌ها و ماشین‌های پلیس و نیروهای ویژه به سرعت در اطراف مدرسه حاضر شدند و مقامات فدرال سریعا به حادثه واکنش نشان دادند. سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا که از ایالت کنتاکی است، کارکنان خود را به محل فرستاد.

مت بوین، فرماندار ایالت کنتاکی هم به سرعت راهی محل حادثه شد. پدر و مادرهای نگران، ماشین‌های خود را در دو طرف چهار راه نزدیک مدرسه رها کرده و به دنبال فرزندان خود بودند.

به گفته فرماندار ایالت کنتاکی، یک دانش‌آموز دختر در جا کشته شد و یک دانش‌آموز پسر هم پس از اصابت گلوله و کمی بعد در بیمارستان جان سپرد.

مت بوین گفت که ضارب دستگیر شده و به اتهام ارتکاب قتل روانه ایستگاه پلیس شده است. پلیس کنتاکی هنوز هویت ضارب را اعلام نکرده و از انگیزه احتمالی وی نیز خبری منتشر نشده است.

فرماندار ایالت کنتاکی گفت: «این زخمی است که خیلی زمان می‌برد تا خوب شود. برای برخی از ساکنان که هیچ وقت خوب نخواهد شد».

پنج تن از زخمی‌های این حمله با هواپیما به نشویل که در ۱۲۰ کیلومتری محل حادثه است، منتقل شدند. پلیس ایالتی کنتاکی گفته که هیچ مظنون دیگری تا این لحظه در تحقیقات پلیس وجود ندارد.

با شروع ۲۳ روز از شروع سال نو میلادی، این نخستین حمله مرگبار در ایالات متحده آمریکا است.

دبیرستان مارشال کانتی، با دبیرستان پادوکا نیم ساعت فاصله دارد. دبیرستان پادوکا در سال ۱۹۹۷ شاهد حمله با اسلحه بود که در آنجا سه تن کشته و پنج تن زخمی شدند.

فرماندار ایالت کنتاکی پیشتر و در بیانیه‌ای گفته بود: «باورنکردنی است که این اتفاق در جامعه کوچکی چون مارشال کانتی روی می‌دهد».

تیراندازی روز سه‌شنبه زمانی روی داد که دانش‌آموزان ساعت هشت صبح جمع شده بودند. چند شاهد عینی گفتند مشغول صحبت در مورد ورزش بودند که ناگهان صدای تیراندازی را شنیدند.

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان پس از فرار از محل، به خانواده‌های خود زنگ زده و گفتند که به سلامت توانسته‌اند محل را ترک کنند.

بر اساس گزارش‌هایی از خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرگزاری آلمان/ ک.ت /ک.ر
XS
SM
MD
LG