لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۸

پدر کیان پیرفلک: قاتلان را با چشم خود دیدیم، هیچ شکایتی از مجاهد کورکور ندارم


کیان پیرفلک در زمان به رگبار بسته شدن ماشین خانواده‌اش تنها ۹ سال داشت
کیان پیرفلک در زمان به رگبار بسته شدن ماشین خانواده‌اش تنها ۹ سال داشت

میثم پیرفلک، پدر کیان پیرفلک، کودک اهل ایذه که در جریان اعتراضات به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، روز سه شنبه، ۲۲ فروردین، در ویدئویی اعلام کرد او و خانواده‌اش هیچ شکایتی از فردی که قوه قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان متهم اصلی این پرونده معرفی کرده ندارند.

خبرگزاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز جمعه ۱۸ فروردین خبر داد که برای یکی از معترضان زندانی به نام عباس کورکوری، مشهور به مجاهد کورکور، که به‌ عنوان متهم اصلی در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک معرفی شده، حکم اعدام صادر شده است.

میثم پیرفلک با انتشار پیامی ویدئوی گفت: «من هیچ شکایتی از مجاهد کورکور و مردم ایذه نکرده و نخواهم کرد، چون‌که من و همسرم به چشم خود دیدیم نیروهای امنیتی، به فرماندهی عیدی علی‌پور، ماشین ما را به رگبار بستند، مرا زخمی کردند و پسرم را به قتل رساندند.»

کیان پیرفلک، ۹ ساله، روز ۲۵ آبان در جریان اعتراضات ایذه و در پی حمله نیروهای حکومتی به خودروی حامل او و خانواده‌اش کشته شد. در جریان این حمله پدر او، میثم پیرفلک، نیز به‌شدت آسیب دید و به دلیل شدت جراحات و مصدومیت‌ها حدود چهار ماه در بیمارستان بود.

میثم پیرفلک در ویدئوی تازه خود که روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین منتشر شده در این مورد افزود: «به دلیل شدت جراحاتی که به من وارد شد، امکان فعالیت در فضای مجازی را نداشتم. پس از ۳۸ روز شنیدم پسرم به قتل رسیده و دادخواه خون پسرم هستم.»

او از مردم ایران خواست تا «دنبال حقیقت باشند» و افزود که «نه فراموش می‌کنم و نه می‌بخشم.»

دادگاه رسیدگی به اتهامات عباس کورکوری مشهور به «مجاهد کورکور» ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد و قوه قضاییه جمهوری اسلامی او را با عنوان «متهم اصلی» پرونده‌ تیراندازی ۲۵ آبان به معترضان در ایذه معرفی کرده که منجر به مرگ هفت شهروند از جمله کیان پیرفلک شد.

انتساب پرونده قتل کیان پیرفلک به مجاهد کورکور در حالی صورت می‌گیرد که زینب [ماه‌منیر] مولایی‌ راد، مادر کیان پیرفلک نیز در مراسم خاکسپاری پسرش در برابر هزاران تن و در حضور نیروهای امنیتی اعلام و تأکید کرد که ادعای حکومت در مورد «حمله تروریستی» به معترضان در ایذه دروغ است و نیروهای حکومتی خود خودروی خانواده او را «به رگبار گلوله بستند».

مادر کیان چندی پیش نیز در یک استوری اینستاگرامی با انتشار عکسی از خود در کنار مادر مجاهد کور‌کور، حمایت خود را از او اعلام کرد.

برگزاری دادگاه مجاهد کورکور در حالی صورت گرفته است که زندانیان سیاسی در ایران از حقوق یک متهم و زندانی به‌ویژه داشتن وکیل انتخابی محروم هستند و جمهوری اسلامی با اخذ اعترافات اجباری زیر شکنجه‌، بر اساس همین اظهارات متهمان علیه خود، احکام را صادر می‌کند.

پیشتر نیز سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، به نقل از وکیل این خانواده اعلام کرده بود که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با «اراده‌ای قوی و جانبدارانه» اصرار دارد قتل کیان را به مجاهد کورکور منتسب کند.

عموی کیان تأکید کرد که قتل برادرزاده‌اش «توسط ضابطان قضایی» و «در حضور پدر و مادر کیان واقع شده و در زمان قتل هیچ اثر و نشانی از متهم یادشده [مجاهد کورکور] نبوده» است.

نهادهای امنیتی و قضایی ایران، علاوه بر مجاهد کورکور چند نفر دیگر از جمله بهمن بهمنی را به دست داشتن در حمله مسلحانه به معترضان در ایذه و مسئول کشته شدن شماری از آن‌ها از جمله کیان پیرفلک معرفی کرده‌اند.

کیان پیرفلک در زمان مرگ تنها ۹ سال داشت و همین در کنار افشاگری مادرش او را به یکی از شناخته‌شده‌ترین قربانیان سرکوب در پی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» تبدیل کرد.

XS
SM
MD
LG