لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۷

مهدی کروبی درباره نقل‌قول مواضع سیاسی‌اش بیانیه صادر کرد


عکسی که از دیدار مهدی کروبی یا شماری از اعضای مجمع روحانیون مبارز در خانه قدرت‌الله علیخانی منتشر شده است
عکسی که از دیدار مهدی کروبی یا شماری از اعضای مجمع روحانیون مبارز در خانه قدرت‌الله علیخانی منتشر شده است

یک روز پس از آن که یکی از نزدیکان مهدی کروبی اعلام کرد که این نامزد انتخابات ۸۸ در دیداری «تأکید مؤکد داشته که انتخابات ۱۴۰۰ پرشور برگزار شود»، آقای کروبی بیانیه‌ای صادر کرده و گفته که مواضع سیاسی‌اش را «به صورت مکتوب در بیانیه‌ها و نامه‌های سرگشاده و یا به صورت شفاهی از طریق خانواده» اعلام می‌کند.

مهدی کروبی در این بیانیه که کانال تلگرامی «سحام‌نیوز» روز پنج‌شنبه ۱۳ شهریور منتشر کرده است، نقل‌قول‌های قبلی را نه رد و نه تأیید کرده و صرفاً گفته است: «مادام که در حصر هستم و امکان صحبت مستقیم با عموم را ندارم، مواضع سیاسی اینجانب به صورت مکتوب در بیانیه‌ها و نامه‌های سرگشاده‌ام منتشر، و یا به صورت شفاهی از طریق خانواده اعلام می‌گردد».

به نظر می‌رسد که بیانیه تازه مهدی کروبی واکنشی به نقل قول روز چهارشنبه اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی و از نزدیکان مهدی کروبی، باشد که گفته بود در جریان دیدار این نامزد انتخابات سال ۸۸ با دوستان و یارانش، او «تأکید موکد داشته که انتخابات ۱۴۰۰ پرشور برگزار شود».

آقای دوستی همچنین افزوده بود: «آقای کروبی در این خصوص گفت، انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است، چون یک چهره جناحی انتخاب می‌شود و مردم باید شرکت کنند».

دیدار مهدی کروبی با برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز بوده که به‌گفته محمدحسین کروبی، فرزند او، شامگاه ۱۱ شهریور در خانه قدرت‌الله علیخانی، یکی از اعضای این مجمع انجام شد.

در این دیدار هفت نفر از فعالان سیاسی نزدیک به مهدی کروبی حضور داشتند.

به گفته محمدحسین کروبی، پس از اینکه پدرش بیانیه‌ای درباره سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی صادر کرد، ملاقات‌های خانوادگی به هفته‌ای یک‌بار کاهش یافت، اما در یک ماه اخیر در زمینه حصر پدرش «گشایش‌هایی» صورت گرفته است.

مهدی کروبی ۸۲ ساله و از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مناقشه‌انگیز سال ۱۳۸۸ در ایران از زمستان ۱۳۸۹ به دستور رهبر جمهوری اسلامی در خانه محصور شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی قرار است ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود و این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، روز سوم شهریور در این زمینه گفت: «یکی از دغدغه‌های ما درخصوص انتخابات ۱۴۰۰، با توجه به میزان مشارکت در انتخابات مجلس سال گذشته، بحث مشارکت است».

XS
SM
MD
LG