لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۸

عضو خانه سینما: داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در منزل‌شان به «قتل» رسیدند


داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر
داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر

دقایقی پس از آنکه یک خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران از کشف «جسد داریوش مهرجویی» خبر داد، محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات‌رئیسه خانه سینما، «خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر» را در منزل‌شان در کرج تایید کرد.

خبرگزاری تسنیم شامگاه شنبه ۲۲ مهر ماه از کشف «جسد داریوش مهرجویی» کارگردان سرشناس سینمای ایران در ویلای شخصی‌اش در کرج خبر داد.

در گزارش خبرگزاری تسنیم از قول «پلیس استان البرز» عنوان شده که «جسد داریوش مهرجویی ساعتی پیش در ویلای شخصی‌اش در کرج کشف شده است.»

به گفته فرماندهی انتظامی استان البرز «جسد این کارگردان در ویلای شخصی‌اش در یکی از مناطق ویلانشین کرج» پیدا شده است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران افزود: «در حالی که پلیس البرز از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر داده است» برخی منابع نیز «مدعی قتل مهرجویی و همسرش» شده‌اند.

همزمان خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داد که «داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به قتل» رسیده‌اند.

محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات‌رئیسه خانه سینما، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا «خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را در خانه آنها در کرج» تایید کرد.

ایسنا نوشت که خبر قتل داریوش مهرجوی و همسرش «در تماس با یکی از سینماگرانی که محل حادثه حضور دارد نیز تایید شده است.»

وحیده محمدی فر، نویسنده و همسر داریوش مهرجویی فیلمساز سرشناس ایرانی، روز پانزدهم مهر، در حساب شخصی خود در اینستاگرام از ورود یک نفر به خانه‌شان و «ماجرای هولناک تهدید شدن توسط شخصی با چاقو» خبر داده بود.

همسر داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر مورد دستبرد هم قرار گرفته اند از جمله گوشی و لپ تاپ از منزل‌شان سرقت شده و تاکید کرده بود که «در چند وقت اخیر دو سنتور با اسم و عکس‌های بهرام رادان و داریوش مهرجویی از آنها به سرقت رفته است.»

در همین حال خبرگزاری صداوسیما نیز با تاکید «قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر»، گزارش داد که «قتل» این کارگردان و همسر نویسنده‌اش «حوالی ساعت هشت و نیم شب ۱۰ شنبه شب ۲۲ مهر ماه» اتفاق افتاده است.

این خبرگزاری همچنین محل وقوع قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر را «باغ ویلای شخصی» آنها در «شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد در شهرستان فردیس» استان البرز اعلام کرد.

داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های موج نوی سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است و آخرین فیلم خود «لامینور» را نیز در سال ۹۸ ساخته بود.

وحیده محمدی‌فر، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و دانش‌آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود. فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۷۵ با بازی در فيلم ليلا اثر داریوش مهرجویی آغاز کرد.

محمدی‌فر، با نگارش اپیزود اول فیلم‌نامه «داستان‌های جزیره» نویسندگی را به شکلی جدی دنبال کرد و پس از آن با نگارش فیلم‌نامه «مهمان مامان» به همراه داریوش مهرجویی و هوشنگ مرادی کرمانی، در عرصه فیلم‌نامه‌نویسی به شهرت رسید و تمامی آثار متأخر مهرجویی به‌عنوان نویسنده حضور داشته است.

«قتل» داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، در حالی شامگاه شنبه رخداد که پیکر بی‌جان کیومرث پوراحمد یکی دیگر کارگردانان سرشناس ایرانی نیز ۱۶ فروردین در یک ویلا در نزدیکی بندر انزلی پیدا شد.

رسانه‌های ایران در ساعت‌های اولیه علت درگذشت کیومرث پوراحمد را «ایست قلبی» عنوان کردند اما در ادامه عنوان شد که او با «خودکشی» به زندگی خود پایان داده است.

XS
SM
MD
LG