لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

«تشکیل کارگروه ویژه در آمریکا» برای مقابله با هک ایمیل‌های مایکروسافت


دفتر مایکروسافت در نیویورک (عکس از آرشیو)
دفتر مایکروسافت در نیویورک (عکس از آرشیو)

یک مقام آمریکایی روز شنبه گفت، انتظار می‌رود دولت جو بایدن یک کارگروه ویژه برای مقابله با حملات سایبری به ایمیل‌های مربوط به شرکت فناوری مایکروسافت تشکیل دهد.

مایکروسافت روز سه‌شنبه اعلام کرد یک گروه سایبری مرتبط با چین عامل این حملات است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده به «سی ان ان» گفت: تخمین زده می شود در حدود ۳۰ هزار فرد، نهاد و اداره در آمریکا و ۲۵۰ هزار نفر و نهاد در سراسر جهان در این حمله سایبری هدف قرار گرفته‌اند، البته انتظار می‌رود میزان قربانیان این حملات سایبری افزایش یابد.

به گفته این مقام ، کارگروه ویژه به ابتکار شورای امنیت ملی و با مشارکت اداره پلیس فدرال (اف بی ای)، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا و سایر نهادهای مرتبط تشکیل خواهد شد.

کاخ سفید تاکنون از اظهار نظر در مورد تعداد قربانیان این حملات سایبری خودداری کرده است.

یک مقام کاخ سفید هم به سی ان ان گفته است که دولت جو بایدن در حال ارزیابی پاسخ به این حملات است و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا، وابسته به وزارت امنیت داخلی، (سی ای اس آی) بخشنامه اضطراری صادر کرده است.

وی اضافه کرده است که دولت آمریکا در حال ارزیابی گام بعدی در این زمینه است.

این مقام کاخ سفید تصریح کرده است که این یک تهدید فعال است که هنوز در حال توسعه است و ما از اپراتورهای شبکه می‌خواهیم که آن را بسیار جدی بگیرند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید هم روز گذشته گفت، تمامی کسانی که در دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها از این سرورها استفاده می‌کنند، می‌بایست فورا برای حل این مساله دست به اقدام بزنند.

پیش از این در آذرماه سال جاری اعلام شد که وبسایت وزارت خزانه‌داری به همراه اداره اطلاعات و ارتباطات ملی وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا مورد حمله «سایبری پیچیده» از طرف هکرهایی که مورد حمایت دولتی هستند، قرار گرفته است.

رویترز نوشته بود، هکرها وارد دفتر نرم‌افزاری اداره اطلاعات و ارتباطات ملی شده و ایمیل‌های کارمندان شرکت مایکروسافت «افیس ۳۶۵» را برای ماه‌ها نظارت می‌کرده‌اند.

این گزارش اضافه کرده بود، هکرها به قدری پیشرفته بوده‌اند که کنترل‌های احراز هویت پلاتفرم مایکروسافت را نیز فریب دهند.

شرکت مایکروسافت ۲۰ شهریور امسال اعلام کرد که هکرهایی از روسیه، چین و ایرن در تلاش هستند که افراد و سازمان‌های فعال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را هدف قرار دهند.

با استفاده از «سی ان ان» و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG