لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۱

مایکروسافت: حمله هکرهای ایرانی به یک ستاد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


شرکت مایکروسافت اقدامات این گروه از هکرهای ایرانی را از سال ۲۰۱۳ زیر نظر داشته است.
شرکت مایکروسافت اقدامات این گروه از هکرهای ایرانی را از سال ۲۰۱۳ زیر نظر داشته است.

شرکت رایانه ای مایکروسافت روز جمعه ۱۲ مهر اعلام کرد هکرهایی که به نظر می رسد به حکومت ایران وابسته هستند حملاتی علیه یک کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داده‌اند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت٬ این شرکت فعالیت های سایبری «گسترده» این هکرها را کشف کرده که علاوه بر کارزار انتخاباتی، مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا، روزنامه نگاران فعال در زمینه سیاست بین المللی و ایرانیان سرشناس ساکن خارج از کشور را هدف حملات خود قرار داده اند.

براساس اطلاعاتی که مایکروسافت منتشر کرده این هکرها که مایکروسافت آنها را گروه «فسفری» نامیده، بیش از دو هزار و ۷۰۰ بار تلاش کرده‌اند آدرس ای‌میل کاربران مشخصی را شناسایی کنند و بیش از ۲۴۰ حمله به ای میل‌های شناسایی شده انجام داده است.

پس از نتیجه گیری نهادهای امنیتی آمریکا در مورد اقدامات گسترده روسیه برای مختل کردن روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۶ دخالت هکرها در روند انتخابات این کشور به یک نگرانی جدی بدل شده است.

شرکت مایکروسافت اقدامات این گروه از هکرهای ایرانی را از سال ۲۰۱۳ زیر نظر داشته و در ماه مارس امسال اعلام کرد که با حکم قضایی ۹۹ وبسایت که این گروه برای حملات خود از آنها استفاده می کرده را مسدود کرده است.

به گفته مایکروسافت گروه «فسفری» در عین حال با عناوین دیگری از جمله «ای پی تی ۳۵»، و «....... » و «تیم امنیتی آژاکس» نیز شناخته می‌شود.

سال گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از تلاش یک گروه از هکرهای ایرانی موسوم به «بچه‌گربه ملوس» برای رخنه به ایمیل شخصی «چندین مقام مسئول» در وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داده بود.

گزارش این خبرگزاری بر اساس داده‌هایی نوشته شده که یک شرکت امنیت سایبری مستقر در لندن به نام «سرتفا» جمع‌آوری کرده بود.

در این گزارش، از چند دانشمند اتمی عرب، اشخاصی از جامعه مدنی ایران و اعضای یک اندیشکده در پایتخت ایالات متحده به عنوان دیگر اهداف «بچه‌گربه ملوس» نام برده شده است.

شرکت سرتفا در لندن سرور مورد استفاده این هکرها را یافته و از آن ۷۷ آدرس جی‌میل و یاهو را استخراج کرده که هکرها به آنها دسترسی پیدا کرده بودند.

آسوشیتدپرس به نقل از سرتفا می‌گوید که «بچه‌گربه ملوس» به دولت ایران وابسته بوده و در ایران مستقر است.

با استفاده از رویترز و آسوشیتدپرس؛ ش.ر
XS
SM
MD
LG