لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۸

مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند


شرکت مایکروسافت به‌تازگی و در حالی که شایعه شده بود قصد دارد از ساخت سخت افزار کنار بکشد مدل جدید سرفیس بوک دو را عرضه کرده است.

سرفیس بوک در اصل پاسخ شرکت مایکروسافت به محصول مک بوک پرو اپل است با این تفاوت که این دستگاه در کنار یک رایانه قابل حمل و پرقدرت یک تبلت کاربردی قوی با قلم نیز هست.

مایکروسافت دو لپ‌تاپ جدید از سری سرفیس بوک را در دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی معرفی کرده است.

نسخه‌ ۱۵ اینچی با پردازنده‌ی گرافیکی مجزای انویدیا جی تی ایکس ۱۰۶۰ با ۶ گیگابایت حافظه‌ عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که مدل ۱۳ اینچی، تنها در نسخه‌ کور آی هفت کارت گرافیکی مجزا دارد.

مدل ۱۳ اینچی سرفیس بوک ۲ به پردازنده‌ گرافیکی انویدیا جی فورس ۱۰۵۰ به‌صورت اختیاری مجهز شده است.

هر دو کارت گرافیکی می‌توانند برای کارهای گرافیکی، تدوین فیلم و همچنین پردازش بازی‌های سنگین مناسب و کاربردی باشند.

رم دستگاه هم در دو نسخه هشت و ۱۶ گیگابایتی قابل انتخاب است. این دستگاه از آخرین نسل پردازنده‌های شرکت اینتل بهره می‌برد.

بسته به انتخاب مشتری پردازنده نسل هشتم اینتل با نام کور آی هفت ۸۶۵۰ سری یو یا نسل هفت کور آی ۵ با نام ۷۳۰۰ یو در این سیستم قابل سفارش است.

هر دو مدل سرفیس بوک ۲ به قلم مایکروسافت سازگاری دارند که به‌صورت جداگانه به‌ فروش می‌رسد.

در این مدل هم مانند نسل پیشین نمایشگر از رایانه جدا می‌شود و می‌تواند به‌طور مجزا آنرا بصورت تبلت استفاده کرد.

برای اینکه این رایانه ایرادهای مدل قبلی را نداشته باشد مهندسان مایکروسافت ترفند جدیدی بکار برده‌اند.

در مدل قبلی نمایشگر با فشار یک دکمه براحتی جدا و به یک تبلت تبدیل می‌شود. در قلب این لپ‌تاپ یک لولای خاص قرار دارد که نظیر آن پیش از این در هیچ محصولی مشاهده نشده بود. اما با وجود بهره‌گیری از چنین لولایی، بزرگ‌ترین مشکل سرفیس بوک ثابت نبودن نمایشگر آن بود.

مایکروسافت میگوید لولاهای سرفیس بوک ۲ با درس گرفتن از نسل اول آن، به طور کامل باز طراحی شدند و با بهره‌گیری از سرامیک، وزن کلی محصول را کاهش داده‌اند.

وزن مدل ۱۳ اینچی ۱.۵ کیلوگرم و وزن مدل ۱۵ اینچی ۱.۹ کیلوگرم است. مایکروسافت همچنین می‌گوید عمر باتری این محصول بیشتر از محصولات اپل است. عمر باتری سرفیس بوک ۲ تا ۷۰ درصد بیش از مک بوک پرو ۲۰۱۷ است. مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ قادر است با یک‌بار شارژ تا ۱۰ ساعت بدون نیاز به اتصال منبع تغذیه کار کند.

با این وجود برخی سایت‌های تکنولوژی انتقاد‌هایی را برای محصولات سخت افزاری مایکروسافت از جمله سرفیس بوک دو مطرح می‌کنند.

«کانسومر ریپورتز» می‌گوید: نمی‌توانیم سرفیس بوک ۲ را به‌عنوان یک گزینه‌ خرید به کاربران خود پیشنهاد دهیم. تصمیم ما برای پیشنهاد ندادن محصولات سرفیس مایکروسافت همچنان پابرجا است.

کانسومر ریپورتز‌ در گزارش ماه اوت اعلام کرده بود که بیش از ۲۵ درصد از محصولات سری سرفیس مایکروسافت در طول دو سال پس از خرید با مشکلاتی همراه می‌شوند که این آمار بسیار بیشتر از محصولات رقبایی نظیر اپل است.

این عامل سبب شده بود برخی بگویند مایکروسافت می‌خواهد از ساخت سخت افزار منصرف شود عاملی که مایکروسافت آنرا رد کرده است.

یوسف مهدی، سرپرست گروه دستگاه‌ها و ویندوز مایکروسافت دراین باره گفته است «عرضه‌ سرفیس بوک‌های جدید، نشان‌دهنده‌ تعهد مایکروسافت به دستگاه‌های خود است. محصولات سرفیس مثالی آشکار از تلاش ما در یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار بوده است. »

سرفیس بوک ۱۳ و ۱۵ اینچی به ترتیب با قیمت‌های پایه‌ی ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ دلار و از اواسط ماه نوامبر‌ وارد بازار خواهند شد.

XS
SM
MD
LG