لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۵

یک سال محرومیت به اتهام افشای مشکلات مالی و حراستی در تیم ملی فوتبال جوانان


 میلاد کر
میلاد کر

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران کاپیتان پیشین تیم ملی جوانان را به دلیل انتقاداتش یک سال از «هرگونه فعالیت در فوتبال» محروم کرده است.

اتهام میلاد کر٬ مدافع باشگاه تراکتور تبریز که در تیم‌های ملی امید و جوانان عضویت داشته، «نقض مقررات اخلاقی» اعلام شده است.

او به سایت ورزش سه گفته بود: «۴۰ روز در اردو بودیم اما یک هزار تومانی به بچه‌ها ندادند. بعضی از بازیکنان پول نداشتند و وام گرفتند که کفش بخرند. از نظر روحی وحشتناک بودیم».

بخش دیگری از صحبت‌های بازیکن اهل بندر ترکمن که باعث واکنش فدراسیون فوتبال شده، درباره منع مسئولین حراست از حضور بازیکنان در استخر، به رغم تاکید کادر فنی است: «ما ربات نیستیم که چهار بازی را در ۱۱ روز بدون ریکاوری پشت سر بگذاریم. هیچ مکملی هم نداشتیم. ما را استخر نمی‌بردند چون دختر در استخر بود. خب تیمداری نکنید. بدن‌های ما نابود شد و آب یخ ندیدیم».

میلاد کر پیش از اعزام جوانان ایران به جام ملت‌های آسیا در ازبکستان، مسئولیت کاپیتانی این تیم را برعهده داشت اما در شهر فرغانه، بازوبند از او گرفته شد.

این مدافع ۱۹ ساله با تمجید از شیوه مربیگری مهدی مهدوی‌کیا در تیم ملی امید، از رفتار سرمربی تیم ملی جوانان انتقاد کرد و گفت: «آقا صمد نسل طلایی ما را خراب کرد. به خدا، به جان مادرم می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم و در جام جهانی هم نتیجه بگیریم. اما با دست خودشان نسل ما را سوزاندند».

سایت ورزش سه که خود این گفتگو را انجام داده، صحبت‌های میلاد کر را «غیر اخلاقی» نامید و مدعی شد که در افکار عمومی نیز «واکنش مثبتی به حرف‌های او وجود نداشت».

این رسانه در گزارش دیگری نوشت: به احترام عبدالصمد مرفاوی، مصاحبه جنجالی مدافع تیم جوانان را از سایت خود حذف می‌کنیم. مرفاوی گفته صحبت‌های میلاد کر "کاملاٌ دروغ" است.

آقای مرفاوی در حالی هدایت تیم ملی جوانان را به عهده گرفت که طی پنج سال گذشته مسئولیت سرمربیگری هیچ تیمی را به عهده نداشته. آخرین سرمربیگری او در باشگاه صبا قم بود که تحت هدایت او به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

جوانان ایران با هدایت او در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب عراق شدند. عراق ضمن راهیابی به فینال، جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۳ را هم کسب کرد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، بدون بیان اینکه اذعان به مشکلات مالی جوانان ملی‌پوش و منع حضور در استخر، کدام بند از قوانین انضباطی را نقض کرده، حکم سنگین محرومیت یکساله را صادر کرده است.

XS
SM
MD
LG