لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۶

میت رامنی «نامزد انتخابات مجلس سنای آمریکا می‌شود»


میت رامنی ۷۰ ساله طرفداران زیای در ایالت یوتا دارد.
میت رامنی ۷۰ ساله طرفداران زیای در ایالت یوتا دارد.

گزارش‌ها حاکی است که میت رامنی، نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه، کمپین خود برای حضور در مجلس سنا را از روز پنجشنبه ۲۶ بهمن آغاز می‌کند. آقای رامنی به نمایندگی از ایالت یوتا در انتخابات سنا حاضر می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع نزدیک به آقای رامنی روز چهارشنبه این خبر را تایید کرده است. اورین هتچ، سناتور فعلی ایالت یوتا از حزب جمهوریخواه، اعلام کرده که دیگر به دنبال حضور در مجلس سنا نخواهد بود.

میت رامنی ۷۰ ساله پیش از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲، فرماندار ایالت ماساچوست بود. وی که از پیروان آیین مورمون است، طرفداران زیای در ایالت یوتا دارد.

آقای رامنی در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا از منتقدان دونالد ترامپ بود.

منابع نزدیک به وی گفته‌اند که او در کمپین خود به دنبال تقابل و برخورد رو در رو با دونالد ترامپ نخواهد بود و تلاش می‌کند برنامه خود را روی اولویت‌های ایالت یوتا متمرکز کند.

میت رامنی در سال ۲۰۱۲ و پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، به ایالت یوتا نقل مکان کرد و آن جا ساکن شد. آقای رامنی هم خود شخص ثروتمندی است و هم شبکه مناسبی از حامیان مالی قدرتمند دارد.

او در سال ۲۰۱۶ و با انتقاد از دونالد ترامپ، او را «حقه‌بازی» خوانده بود که «مردم آمریکا را به بازی گرفته است». رامنی همچنین دونالد ترامپ را برای مقام ریاست‌جمهوری «نامناسب» معرفی کرده بود.

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، میت رامنی انتقادهای خود را کم کرد. حتی گفته شد که وی برای پست وزیر خارجه یکی از کاندیداهای دونالد ترامپ بوده و دو طرف با هم شام خورده‌اند.

میت رامنی پارسال بار دیگر از آقای ترامپ انتقاد کرد. دونالد ترامپ هم در مقابل به شکست میت رامنی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ اشاره کرد.

ناظران آگاه معتقد هستند میت رامنی برای پیروزی در انتخابات سنا با هیچ مانع خاصی روبرو نیست. حتی محافظه‌کاران ایالت یوتا که او را بیش از حد برای حزب جمهوریخواه معتدل می‌دانند، به او احترام گذاشته و حاضر به مبارزه سیاسی با او نیستند.

اورن هتچ، سناتور فعلی ایالت یوتا پس از بیش از چهار دهه حضور در مجلس سنا، اعلام کرد که دیگر در انتخابات مجلس سنا شرکت نمی‌کند. آقای هتچ از کسانی بود که میت رامنی را جانشین مناسبی برای خود دانسته بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و رادیو فردا/ ک.ت /ک.ر
XS
SM
MD
LG