لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۷

معرفی گوشی‌های آینده در بارسلون


کنگره جهانی موبایل در بارسلون؛ نمونه‌ای از گوشی نوکیا ۸۱۱۰
کنگره جهانی موبایل در بارسلون؛ نمونه‌ای از گوشی نوکیا ۸۱۱۰

کنگره موبایل بارسلون ۲۰۱۸ که از تاریخ ۲۶ فوریه در این شهر آغاز به کار کرده است یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های موبایل و لپ‌تاپ در جهان است که امسال هم شاهد معرفی محصولات جدیدی بوده است.

شرکت نوکیا از گوشی‌‌های نوکیا وان، نوکیا ۸۱۱۰، نوکیا ۸ سیروکو، نوکیا ۷ پلاس و نسل جدید نوکیا ۶ رونمایی کرد. نسخه‌ ارتقاء یافته‌ نوکیا ۶، محصولی میان ‌رده است.‌ بدنه‌ این گوشی کاملا از جنس آلومینیوم ساخته شده است. استفاده از پردازنده‌ اسنپدراگون ۶۳۰، چهار گیگابایت رم، حافظه‌ ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی و نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی از جمله ویژگی‌های این مدل از نوکیاست. نوکیا ۶ اندروید ۸.۰ اوریو دارد که در همکاری با گوگل در پروژه اندروید ۱ می‌توان امیدوار بود که این گوشی در به ‌روزرسانی‌های اندروید ‌سرعت دریافت بالایی داشته باشد. نوکیا ۶ به دوربینی با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و لنز زایس مجهز است.

نوکیا ۷ پلاس نمایشگر کشیده ۱۸:۹ و حاشیه‌های باریک دارد. این مدل از نوکیا نیز بدنه‌ای آلومینیومی دارد با این تفاوت که پوششی شبیه به سرامیک روی آن را فراگرفته است. این محصول نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی دارد. پردازنده‌ نوکیا ۷ پلاس از نوع اسنپدراگون ۶۶۰ و هشت هسته‌ای است. این تراشه توسط ۴ گیگابایت حافظه‌ رم در کنار ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌‌سازی با قابلیت ارتقا تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق درگاه مشترک با سیم‌ کارت دوم، پشتیبانی می‌شود. اندروید این گوشی مشابه نوکیا ۶ است. نوکیا ۷ پلاس دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی و لنزهای واید و تله‌ فوتوی ساخت زایس دارد و طبق اعلام نوکیا فروش آن از آوریل آغاز خواهد شد.

از دیگر محصولات نوکیا که در نمایشگاه بارسلون رونمایی شد، نوکیا ۸۱۱۰ است که پس از ۲۲ سال به بازار برخواهد گشت. این گوشی با همان زبان طراحی ساده اما با بهره‌گیری از ابزارهای به‌روزتر و به صورت منحنی طراحی شده است. صفحه ‌نمایش ۲.۴ اینچی و رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل، پردازنده دو هسته‌ای اسنپدراگون ۲۰۵،۵۱۲ مگابایت حافظه‌ رم و ۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از ویژگی‌های این گوشی احیا شده است. همچنین در این گوشی به دوربین اصلی ۲ مگاپیکسلی، امکان استفاده از دو سیم ‌کارت و اسلایدر بخش پایینی گوشی که به راحتی به سمت پایین کشیده می‌شود و از روی کیبورد کنار می‌رود، باید اشاره کرد.

سونی از دیگر شرکت‌هایی است که در کنگره موبایل اسپانیا ۲۰۱۸ از محصولات جدید خود یعنی گوشی‌های اکسپریا ایکس‌ زد ۲ و اکسپریا ایکس‌ زد ۲ کامپکت رونمایی کرد.

بدنه پرچمدار جدید سونی، اکسپریا ایکس زد ۲، ترکیبی از شیشه سه بعدی و فلز است. به همین دلیل این گوشی ۱۹۸ گرم وزن دارد و از نسل قبلی خود سنگین‌تر است. البته نوع کامپکت این مدل به جای شیشه، ترکیبات پلی کربنات و فلز دارد. حسگر اثر انگشت در این دو گوشی سونی به پشت منتقل شده است. نمایشگر ایکس‌ زد ۲، ۵.۷ اینچ و نمایشگر ایکس‌ زد ۲ کامپکت، ۵.۰ اینچ است. از دیگر ویژگی‌های پرچمداران جدید سونی می‌توان به بهره‌مندی از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۴۵، حافظه‌ رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ ذخیره ‌سازی ۶۴ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا سقف ۴۰۰ گیگابایت از طریق درگاه مشترک با سیم ‌کارت دوم اشاره کرد. همچنین باید گفت این گوشی‌ها جک ۳.۵ میلیمتری هدفون ندارند. هر دو گوشی مجهز به دوربین ۱۹ مگاپیکسلی هستند که امکان فیلمبرداری آهسته را به کاربر می‌دهد.

هواوی در کنگره امسال موبایل بارسلون هیچ گوشی جدید معرفی نکرد و با یک مدل جدید از لپ تاپ‌هایش به میدان آمد. این محصول با نام میت‌ بوک ایکس پرو،یک کیلو و ۳۳۰ گرم وزن دارد . کیبورد جدید هواوی در مکان‌های تاریک با نور پس زمینه روشن می شود. نکته جالب وجود دوربین وب کم این محصول روی کیبورد است که بین دو کلید اف‌‌۶و اف‌‌۷ قرار دارد که با فشار، بیرون می آید. این لپ تاپ مجهز به حسگر اثر انگشت نیز هست. میت‌ بوک ایکس پرو، از پردازنده‌های نسل هشتم و چهار هسته‌‌ای اینتل بهره می بردو در بالاترین نسخه به پردازنده‌ی کره‌ای ای۷ ۸۵۵۰یو مجهز شده است. البته می توان از طریق پورت تاندربولت سه ، کارت گرافیک اکسترنال را به لپ‌ تاپ متصل کرد تا توان آن را در کارهای مختلفبه ویژهگرافیکی افزایش داد. در بالاترین حالت، می توان میت‌ بوک ایکس پرو را با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی از نوع صدّ خریداری کرد.

هواوی همچنین در بارسلون از سرعت در روند تجاری‌ سازی شبکه‌ بی‌‌سیم فایو جی از سوی این شرکت خبر داده است. این شرکت یادآور شده است در این زمینه با بیش از ۳۰ اپراتور شبکه به توافق‌های اولیه رسیده است. این تولیدکننده‌ با اعلام این که نزدیک به نیمی از درآمدش را از کشور چین به دست می‌آورد، خاطرنشان کرده است قبل از تجاری‌سازی تجهیزات فایو جی، آنها را به‌طور آزمایشی در بزرگ‌‌ترین شهرهای جهان شامل سئول، توکیو، لندن، میلان و ونکوور کانادا راه‌اندازی خواهد کرد. همچنین در جریان کنگره‌ جهانی موبایل بارسلون ۲۰۱۸، شرکت مدیاتک از جدیدترین پردازنده‌ خود به نام هلیو پ۶۰ رونمایی کرد. این پردازنده، یک تراشه هشت هسته‌ای است که به یک واحد پردازشگر هوش مصنوعی نیز مجهز شده است. با رواج بهره‌گیری از هوش مصنوعی در بسیاری از تجهیزات و وسایل، این پردازشگر می‌تواند موارد استفاده زیادی داشته باشد. مدیاتک مدعی شده است، می‌تواند با این تراشه که یک پردازنده‌ میان ‌رده است، گوشی‌های هوشمند جدید و مقرون ‌به ‌صرفه را تسخیر کند.

در این کنگره سامسونگ نیز حضوری پررنگ دارد. این شرکت کره‌ای پرچم ‌دار جدید خود را با نام ‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، با طراحی مشابه نسل پیشین و سخت‌ افزار قدرتمندتر معرفی کرد.

XS
SM
MD
LG