لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۶

مرخصی محمدعلی طاهری، بنیانگذار مکتب «عرفان حلقه»، تمدید شد


محمدعلی طاهری از اردیبهشت سال ۹۰ در بازداشت بود.
محمدعلی طاهری از اردیبهشت سال ۹۰ در بازداشت بود.

گزارش‌ها حاکی است که مرخصی محمدعلی طاهری، بنیانگذار مکتب «عرفان حلقه» در ایران، تمدید شده است.

روز سه شنبه برخی منابع مطلع گفته بودند، حکم آزادی آقای طاهری در پی گذراندن مدتی از محکومیت جدیدش و اعمال قانون تجمیع احکام روز ۲۷ فروردین‌ماه ۹۷ به او ابلاغ شده است.

اما ایسنا سه‌شنبه شب به نقل از یک منبع مطلع که به نام او اشاره نشده، خبر آزادی آقای طاهری را تکذیب کرد و نوشت که تنها مرخصی نوروزی او طبق بخشنامه رئیس قوه قضائیه تمدید شده است.

آقای طاهری اواخر اسفندماه ۹۷ به مرخصی رفته بود.

او که اردیبهشت سال ۹۰ بازداشت شد، در دادگاه انقلاب تهران به‌ اتهام «توهین به مقدسات»، «مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران»، «ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع»، «استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)» و «ضالّه بودن کتب و آثار»، به پنج سال زندان، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

محمدعلی طاهری در پرونده‌ای دیگر به «افساد فی‌الارض» متهم و به اعدام محکوم شده بود که این حکم پس از مدتی در مرحله تجدیدنظر به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان تغییر یافت.

وی در سال ۸۰ مؤسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» تأسیس کرد و در آن به فعالیت‌هایی مربوط به «طب مکمل ایرانی، فرا درمانی و ساینتولوژی» مشغول شد.

پیش از این محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمد علی طاهری، اعلام کرده بود که موکلش پیش از بازداشت مؤسسه‌اش را با مشارکت آقایان علی‌پور و سردار جورکش که از مقام‌های ارشد امنیتی نیروی انتظامی بوده و درجه سرتیپی داشته‌اند، تأسیس و اقدام به برگزاری کلاس کرده بود.

تعدادی از هواداران محمدعلی طاهری، بنیانگذار «عرفان حلقه»، در سال‌های گذشته در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

XS
SM
MD
LG