لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۷

ممانعت دادگاه انقلاب از دسترسی وکیل محمد حسینی به پرونده و تنظیم وکالتنامه


محمد حسینی، از بازداشت‌شدگان محکوم به اعدام در پرونده مرگ یک بسیجی در کرج
محمد حسینی، از بازداشت‌شدگان محکوم به اعدام در پرونده مرگ یک بسیجی در کرج

وکیل محمد حسینی، از معترضان محکوم به اعدام، می‌گوید که دادگاه انقلاب کرج، اجازه تنظیم وکالتنامه و مطالعه پرونده موکلش را به او نداده است.

علی شریف‌زاده اردکانی شامگاه پنج‌شنبه، ۲۴ آذر، در توئیتی گفت که وقتی برای اخذ وکالت و ملاقات با محمد حسینی برای فرجام‌خواهی از حکم اعدام، طی درخواست او از زندان به شعبه اول دادگاه انقلاب کرج مراجعه کرده، «برخلاف قانون آیین دادرسی کیفری از اجازه تتظیم وکالتنامه و مطالعه پرونده» موکلش خودداری شده است.

این وکیل در ادامه این اقدام دادگاه انقلاب را «نقض آشکار حقوق یک انسان محکوم به اعدام» توصیف کرد.

پیش از این محمدحسین آقاسی، وکیل تعیینی خانواده محمدمهدی کرمی، متهم ردیف اول در پرونده‌ مرگ یک بسیجی در کرج به نام روح‌الله عجمیان نیز اعلام کرده بود که محاکمه و مجازات موکلش بدون حضور وکیل صورت گرفته و دادگاه انقلاب کرج، وکالتنامه او را هم نپذیرفته است.

محمد حسینی متهم ردیف دوم در پرونده‌ قتل این بسیجی است که او نیز به اعدام محکوم شده است.

آقای حسینی پیشتر اتهامات منتسب به خود مبنی بر نقش داشتن در مرگ روح‌الله عجمیان را رد کرده بود.

بر اساس اعلام حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» پدر و مادر آقای حسینی سال‌ها پیش فوت کرده‌اند. خانواده‌ متهمانِ دیگر در پرونده مرگ بسیجی نیز چندین بار پیام داده‌‌اند که آقای حسینی کسی را ندارد تا درباره وضعیت او اطلاع‌رسانی کند. این موضوع موجب اطلاع‌رسانی گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این معترض و درخواست برای کمک در مورد توقف حکم اعدام او شده است.

همزمان با این اطلاع‌رسانی گسترده مجازی، هارالد تروخ، نماینده پارلمان اتریش اعلام کرد که کفالت سیاسی محمد حسینی را می‌پذیرد.

XS
SM
MD
LG