لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

شیرهای اطلس؛ آشنایی با اولین حریف ایران در جام جهانی روسیه


تیم ملی مراکش در گروه دوم با ایران، اسپانیا و پرتغال همگروه است. تیمی که با اقتدار و بدون گل خورده به جام جهانی صعود کرد.

مراکش آخرین بازی تدارکاتی‌اش را هم ۳-۱ از استونی برد تا با ۱۸ بازی بدون شکست، عازم روسیه شود.

شیرهای اطلس مانند ایران برای پنجمین بار است که به جام جهانی می‌رسند اما برخلاف ایران که در دوره پیشین حضور داشت، از آخرین حضور مراکشی‌ها ۲۰ سال می‌گذرد.

تنها تقابل ملی دو تیم، جام ال جی سال ۲۰۰۲ به میزبانی تبریز است که با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما ایران با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ که در قالب تیم امید به میدان رفته بود، در ضربات پنالتی پیروز شد.

یکی از آخرین تمرین‌های بازیکنان مراکش در آستانه بازی‌های جام جهانی
یکی از آخرین تمرین‌های بازیکنان مراکش در آستانه بازی‌های جام جهانی

هروه رنار سرمربی مراکش علاوه بر افتخار صعود قدرتمندانه با این تیم به جام جهانی، موفقیت‌های دیگری هم در آفریقا رقم زده است.

سرمربی فرانسوی، هم با تیم ملی زامبیا و هم ساحل عاج، موفق شده به سکوی شماره یک جام ملت‌های آفریقا صعود کند.

او تیمی پر ستاره در اختیار دارد. به نحوی که یوسف العربی بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا از تیم بی‌شکست الدحیل قطر، نتوانست جایی در تیم اعزامی داشته باشد.

منیر و یاسین، دو سنگربان شاغل در اسپانیا هستند که از باشگاه‌های نومانسیا و خیرونا در ترکیب تیم ملی مراکش عضویت دارند.

تیم این دوره مراکش چنان پرستاره است که یوسف العربی بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا در آن جایی ندارد.
تیم این دوره مراکش چنان پرستاره است که یوسف العربی بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا در آن جایی ندارد.

مهدی بن عطیه در قلب خط دفاعی از یوونتوس، سابقه بازی در بایرن مونیخ و رم را نیز دارد و سرشناس‌ترین یار مراکشی‌هاست.

اشرف حکیمی از رئال مادرید، حمزه مندیل از لیل، غانم سایس از ولورهمپتون و نبیل دیرار از فنر باغچه از دیگر بازیکنان نام آشنا در خط دفاعی مراکش‌اند.

حکیم زیاش از آژاکس، کریم الاحمدی فاینورد، نورالدین امرابط از لگانس و صفیان امرابط از فاینورد، یوسف بن ناصر از باشگاه کن فرانسه و امین حاریث بازیکن شالکه، از جمله ستارگانی‌اند که در خط میانی‌ توپ می‌زنند.

شاید بزرگترین نقطه ضعف مراکش، بازیکنان خط حمله‌اش باشند که از لحاظ کیفیت و اعتبار در حد خطوط عقب نیستند. به همین فدراسیون فوتبال مراکش مدت‌ها درگیر پرونده حقوقی تغییر تیم ملی برای منیر الحدادی بود.

خالد بوطیب از مالاتیااسپور ترکیه، عزیز بوهدوز سنت پائولی و یوسف نصیری از مالاگا در خط حمله بازی می‌کنند.

غیر از دروازه‌بان سوم مراکش که عضو باشگاه طنجه قهرمان لیگ برتر مراکش است، فقط یک بازیکن دیگر از لیگ داخلی در این تیم حضور دارد؛ ایوب الکعبی آقای گل آفریقا.

اگر مراکش در گروه اول یا آخر به جای مصر یا سنگال دیگر نمایندگان این قاره قرار داشت، احتمال صعودشان بیشتر بود. اما همین حالا هم به شدت امیدوارند که در حضور قهرمان جهان و قهرمان اروپا راهی دور بعد شوند.

​اشرف حکیمی پدیده جوان رئال مادرید پیش از سفر تیم ملی مراکش به روسیه، در توئیتر نوشت: «با چمدانی پر از رویا و جاه‌طلبی به روسیه سفر می‌کنیم. ماجراجویی‌مان شروع شد».

XS
SM
MD
LG