لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۳

مسکو آمریکا را به «شکار» روس‌ها متهم کرد


الکسی بورکوف (وسط تصویر) در دادگاه اسرائیل
الکسی بورکوف (وسط تصویر) در دادگاه اسرائیل

در پی استرداد یک شهروند روسیه از اسرائیل به آمریکا سفارت روسیه در واشنگتن رسما به این اقدام اعتراض کرد. این فرد در آمریکا به سرقت بیش از ۲۰ میلیون دلار از طریق کلاهبرداری در کارت‌های اعتباری متهم شده است.

سفارت روسیه در واشنگتن روز چهارشنبه ۲۲ آبان در صفحه فیسبوک خود آمریکا را به «شکار» شهروندان روسیه در سراسر جهان متهم کرد.

سفارت روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود گفت با تسلیم یک اعتراض رسمی به وزارت خارجه آمریکا از آن کشور خواسته است تمامی حقوق این فرد به نام الکسی بورکوف را محترم بشمارد.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید الکسی بورکوف روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در دادگاه به «کلاهبرداری در شبکه اینترنت، رخنه در شبکه کامپیوتری، سرقت هویت افراد و پولشویی متهم شده است.»

در بخشی از بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: «براساس مدارک دادگاه الکسی بورکوف یک وبسایت به نام "کارت پلنت" را هدایت می‌کرده و در آن شماره کارت‌های اعتباری را که از طریق رخنه در شبکه کامپیوتری سرقت کرده بود می‌فروخته است. بسیاری از این کارت‌های اعتباری متعلق به شهروندان آمریکایی بوده‌اند و از طریق شماره‌ها و مشخصات کارت‌های اعتباری که الکسی بورکوف فروخته بیش از ۲۰ میلیون دلار کلاهبرداری در آمریکا صورت گرفته است.»

الکسی بورکوف در صورت محکومیت ممکن است به ۸۰ سال زندان محکوم شود.

او در دسامبر ۲۰۱۵ هنگام خروج از اسرائیل بازداشت شد و ماه گذشته وزیر دادگستری اسرائیل حکم استرداد او به آمریکا را امضا کرد.

روز ۱۰ نوامبر دیوان عالی اسرائیل با وجود اعتراض دولت روسیه تقاضای فرجام الکسی بورکوف را رد کرد.

دولت روسیه پیشنهاد کرده که الکسی بورکوف را با یک شهروند آمریکایی - اسرائیلی به نام ناما ایساچار که ماه گذشته در روسیه به جرم داشتن ماریجوانا به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده، معاوضه کند.

گزارش می‌شود که ماه گذشته در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با بنیامین نتانیاهو برای تبریک هفتادمین سالروز تولد نخست وزیر اسرائیل احتمال عفو ناما ایساچار مطرح شده است.

ناما ایساچار، ۲۶ساله و متولد نیوجرزی در آمریکاست. او ماه آوریل امسال هنگام توقف پرواز غیرمستقیم‌اش در فرودگاه مسکو به خاطر حمل ۹ گرم ماریجوانا در یکی از چمدان‌هایش توسط پلیس بازداشت شد.

خانم ایساچار از هند به اسرائیل پرواز می‌کرد و قرار نبود از فرودگاه مسکو خارج شود.

XS
SM
MD
LG