لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۹

یک تاکسی شماری از عابران را در مسکو زیر گرفت؛ راننده در بازداشت است


تاکسی مورد نظر در برابر آمبولانسی که برای کمک به زخمی‌ها آمده است در نزدیکی میدان سرخ مسکو
تاکسی مورد نظر در برابر آمبولانسی که برای کمک به زخمی‌ها آمده است در نزدیکی میدان سرخ مسکو

برخورد یک تاکسی با عابران در نزدیکی میدان سرخ مسکو، چند زخمی برجای گذاشته‌است؛ از جمله شماری از شهروندان مکزیک که برای هواداری از تیم خود در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ به پایتخت روسیه رفته‌اند. پلیس مسکو می‌گوید راننده بازداشت و پرونده‌ جنایی گشوده شده‌است.

مقام‌های مسکو می‌گویند راننده تاکسی «کنترل خودروی خود را از دست داده» و دست‌کم هفت نفر را در پیاده‌‌رویی در مرکز شهر زخمی کرده‌است.

مقام‌های روسیه گفته‌اند گواهینامه راننده تاکسی در قرقیزستان صادر شده‌است. تصویری از این گواهینامه رانندگی نیز منتشر شده‌است.

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این تاکسی ناگهان از خیابان شلوغ تغییر جهت داده به سمت پیاده‌رو رفته‌است. راننده سیاه‌پوش خودرو، پس از آن‌که عابران تلاش می‌کنند او را از خودرو خارج کنند، سعی می‌کند از محل بگریزد، اما در تصاویر دیده می‌شود که مردم او را دنبال می‌کنند.

پلیس مسکو در بیانیه‌ای گفته‌است «دلیل اولیه» سانحه، ناتوانی راننده در کنترل خودرو است. شهردار پایتخت روسیه نیز در توئیتر خود نوشته است که راننده «کنترل [خودروی] خود را از دست داد» و باعث شد تا «این سانحه ناخوشایند» رخ دهد. سرگئی سوبیانین همچنین افزوده است که در حال نظارت بر تحقیقات جاری است.

سانحه تلفاتی در بر نداشته اما دست کم هفت نفر زخمی شده‌اند. مقام‌های بیمارستانی مسکو شمار زخمی‌ها را هشت نفر اعلام کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌های مختلف دو شهروند مکزیکی، دو شهروند روس، دو اوکراینی و دو شهروند جمهوری آذربایجان مجروح شده‌اند.

پلیس روسیه ویدئویی را منتشر کرده که در آن راننده تاکسی می‌گوید قصد داشته از ترافیک فرار کند: «واقعا متاسفم… من فقط می‌خواستم خودم را به خانه برسانم و بخوابم».

سفارت قرقیزستان در مسکو به رادیو اروپای آزاد گفته است که آن‌ها در حال بررسی واقعه هستند و پلیس روسیه از شهروند کشورشان بازجویی کرده‌است.

روسیه در جریان جام جهانی فوتبال، تحت تدابیر ویژه امنیتی قرار دارد.

بر پایه گزارش اروپای آزاد|ت.ت
XS
SM
MD
LG