لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۳

تاجزاده در نامه به خامنه‌ای از آن‌چه بر سر جوانان در بازداشتگاه‌ها می‌آید ابراز نگرانی کرد


مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ارسال نامه‌ای از زندان خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ضمن انتقاد از «قانون‌شکنی» در مورد شرایط خود در زندان گفته است چه بر سر جوانانی که پشتوانه‌ای ندارند در بازداشتگاه می‌آید.

آقای تاجزاده در این نامه که روز دوشنبه ۱۸ مهر در کانال تلگرامی منسوب به او منتشر شده، گفته است که هدفش از نوشتن این نامه یادآوری «عملکرد خودسرانه ماموران اطلاعات سپاه» در پایان سه ماه بازداشت «غیرقانونی» او در انفرادی بند ۲- الف زندان اوین است که تحت کنترل و حاکمیت مطلق این ماموران قرار دارد.

او در ادامه با تاکید بر عدم رعایت «حقوق قانونی یک زندانی» در این زندان گفته است که با وجود تشکیل دادگاه و صدور حکم، «ماموران اطلاعات سپاه ادعای اختیار تام برای اعمال قانون‌شکنی و عدم رعایت مقررات جاری» را دارند.

مصطفی تاجزاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، ۱۷ تیر امسال به اتهام « اجتماع و تبانی اقدام علیه امنیت کشور» و «نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» با حمله نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد.

این فعال اصلاح‌طلب در نامه اخیر خود خطاب به علی خامنه‌ای، ضمن یادآوری «عملکرد عمیقأ قانون‌ستیز ماموران سپاه به عنوان ضابطان قوه قضائیه» در زندان‌ها گفته است: «اگر از شرایط تحمیلی آنان که سازمان‌شان تحت نظارت مستقیم شما است، بر یکی از منتقدان خود، بی‌اطلاع بوده‌اید انتظار می‌رود پس از انتشار این نامه دستور فوری و اکید برای رفع قانون‌شکنی‌ها دهید و اگر این حق‌کشی‌ها و ‌تضییقات با نظر و تایید شما رخ می‌دهد، نگرانی شدید خود را به مردم اعلام می‌کنم.»

آقای تاجزاده در ادامه گفته است وقتی در برخورد با او که «جرمی جز نقد عملکرد رهبر و برشمردن مشفقانه و محترمانه اشتباهات او به امید اصلاح ندارد، این گونه آشکارا قانون‌شکنی می‌شود، با جوانانی که نه پشتوانه‌ای دارند و نه نام و نشانی از آنان مطرح است چه می‌شود و در بازداشتگاه‌ها و‌ حین بازجویی‌های ماموران سپاه چه برسرشان می‌آید.»

بر اساس آن‌چه در کانال تلگرام منسوب به آقای تاجزاده آمده است، او در حالی این نامه را نوشته است که به دلایل قرنطینه، از اخبار اعتراضات جاری بی‌خبر است.

این نامه در روزی منتشر شده است که رئیس قوه قضائیه پس از سه هفته از آغاز اعتراضات ضدحکومتی در ایران «به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و حتی افرادی از مردم» گفت که اگر «ابهامی، سئوالی، انتقادی و اعتراضی» دارند اعلام آمادگی می‌کند که با آنها گفت‌وگو کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که نیروهای انتظامی و امنیتی هم‌چنان در حال شلیک به معترضان و ضرب و شتم آن‌ها در شهرهای مختلف هستند و بازداشت گسترده اقشار مختلف جامعه هم‌چنان ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG